اخبار تکنولوژی

اپل نمایشگر 120 هرتزی ProMotion را به آیفون 17 و 17 پلاس می‌آورد؟

تراشه ۲ نانومتری پیشرفته آیفون ۱۷
نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ظاهرا اپل به دنبال این است که بتواند قابلیت پروموشن و صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی را در نسخه‌ معمولی و پلاس آیفون 17 اعمال کند تا طرفداران توی این نسخه‌ها هم به چنین ویژگی‌هایی دسترسی داشته باشند.

استفاده از پنل‌های LTPO OLED در سری جدید آیفون 17، پیشرفتی قابل توجه به شمار می‌رود. این پنل‌ها فقط به منظور اسکرول روان‌تر یا تصاویر پویاتر نیستند، بلکه راهی برای دستیابی به قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیز محسوب می‌شوند. این قابلیت، به لطف توانایی پنل در تنظیم دقیق نرخ تازه‌سازی تا 1 هرتز، به نمایش اطلاعات ضروری بدون خالی کردن سریع باتری کمک می‌کند.

با این حال، این تغییر به همکاری با BOE، یکی از بازیگران کلیدی در عرصه‌ی تولید نمایشگر، وابسته است. انتظار می‌رود با وجود برخی موانع و معیارهای سخت‌گیرانه‌ی کیفیت اپل، این همکاری تا سال 2025 به ثمر بنشیند. چالش BOE در افزایش تولید برای تأمین تقاضای خط تولید آیفون 17، به همان اندازه که حیاتی است، دلهره‌آور هم به نظر می‌رسد.

این حرکت استراتژیک اپل می‌تواند منجر به عادی‌سازی دسترسی به ویژگی‌های رده بالا برای مخاطبان گسترده‌تر شود. به هر حال، این نشانه‌ای واضح از تلاش اپل برای جذب خریداران بیشتر است.

با این حال، آیا اپل با این تغییر، قیمت مدل‌های ارزان‌تر خود را افزایش خواهد داد؟ هنوز اطلاعی نداریم. همچنین انتظار می‌رود اپل یک دوربین سلفی بزرگ‌تر و بهتر به آیفون 17 اضافه کند.

دیدگاهتان را بنویسید