اخبار تکنولوژی

اپل با همکاری OpenAI هوش مصنوعی را به iOS 18 می‌آورد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق گزارش جدید مارک گرمن از بلومبرگ، اپل در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی در سیستم عامل iOS 18 بهره ببرد و در این راستا مذاکرات جدیدی را با شرکت OpenAI آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، اپل از ابتدای امسال مذاکراتی را با OpenAI، شرکت پیشگام در حوزه هوش مصنوعی، آغاز کرده بود، اما این مذاکرات اولیه به نتیجه نرسید. با این حال، اکنون دو طرف دوباره پای میز مذاکره نشسته‌اند تا در مورد شرایط یک توافق احتمالی و نحوه استفاده اپل از قابلیت‌های هوش مصنوعی OpenAI در iOS 18 به تفاهم برسند.

علاوه بر OpenAI، گفته می‌شود اپل همچنین با شرکت گوگل نیز در حال مذاکره است تا از مدل هوش مصنوعی Gemini این غول فناوری بهره بگیرد. با این حال، هنوز اپل به تصمیم نهایی در این زمینه نرسیده است.

مارک گورمن در گزارش خود پیشنهاد می‌کند که اپل می‌تواند از هر دو شرکت OpenAI و گوگل برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی iOS بهره بگیرد یا اینکه کاملاً به سراغ ارائه دهنده دیگری در این زمینه برود.

این اقدام اپل در پی تلاش‌های گسترده دیگر غول‌های فناوری نظیر مایکروسافت و گوگل برای ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌های خود صورت می‌گیرد. استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربری را در iOS 18 و دیگر محصولات اپل ارتقا بخشد.

هرچند هنوز جزئیات بیشتری از برنامه‌های اپل در حوزه هوش مصنوعی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود در ماه‌های آینده و با نزدیک شدن به زمان معرفی iOS 18، شاهد خبرهای بیشتری در این زمینه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید