اخبار تکنولوژی

اپل سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را خیلی زود تعطیل کرد!

2024 در انحصار آیفون 15 پرومکس
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» خود را در اکتبر ۲۰۲۳ به‌طور کامل راه‌اندازی کرد، اما اکنون این سرویس در حال تعطیلی است.

شرکت اپل در گفتگو با ۹to5Mac تایید کرد که در حال تعطیلی سرویس «اپل پی لِیتِر» (Apple Pay Later) است. این سرویس که به شما امکان می‌دهد وام‌هایی با عنوان «بعدا پرداخت کن» بگیرید که می‌توان آن‌ها را در چهار قسط طی شش هفته پرداخت کرد، تنها در اکتبر ۲۰۲۳ به‌طور کامل در ایالات متحده راه‌اندازی شد. اپل می‌گوید که کاربران به‌جای این سرویس، می‌توانند در هنگام پرداخت با اپل پی در اواخر امسال، برای «وام‌های اقساطی» از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و وام‌دهندگان درخواست دهند.

در ادامه بیانیه‌ی کامل و بدون امضای اپل آمده است که به ۹to5Mac ارائه شده است:

«از اواخر امسال، کاربران در سراسر جهان می‌توانند در هنگام پرداخت با اپل پی، به وام‌های اقساطی ارائه شده از طریق کارت‌های اعتباری و نقدی و همچنین وام‌دهندگان دسترسی داشته باشند. با معرفی این پیشنهاد جدید وام اقساطی جهانی، دیگر Apple Pay Later را در ایالات متحده ارائه نخواهیم کرد. تمرکز ما همچنان بر این است که به کاربران خود امکان دسترسی به گزینه‌های پرداخت آسان، ایمن و خصوصی را با اپل پی ارائه دهیم و این راه‌حل به ما این امکان را می‌دهد که در همکاری با بانک‌ها و وام‌دهندگان فعال‌شده با اپل پی، پرداخت‌های انعطاف‌پذیر را به کاربران بیشتری در مکان‌های بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم.»

اپل بلافاصله به درخواست The Verge برای اظهار نظر پاسخ نداد. یک سند پشتیبانی اپل خاطرنشان می‌کند که «اپل پی لِیتِر دیگر وام‌های جدید ارائه نمی‌دهد»، اما می‌گوید که «وام‌ها و خریدهای موجود اپل پی لِیتِر تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند».

اپل پی لِیتِر در ابتدا در کنار iOS 16 معرفی شد، اما بخشی از نسخه‌ی اولیه iOS 16 نبود. این شرکت در مارس ۲۰۲۳ دعوت‌نامه‌های دسترسی اولیه را برای «کاربران به‌طور تصادفی انتخاب‌شده» ارسال کرد و در نهایت این سرویس را به‌طور گسترده در اکتبر در ایالات متحده راه‌اندازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید