اخبار تکنولوژی

اپل در حال توسعه‌ی مک ها با نمایشگر لمسی

نویسنده : عضو تحریریه۲۲ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

برخی از طرفداران اپل مدت‌ها است که می‌خواهند اپل عملکرد آی‌پد را با مک ترکیب کند و به نظر می‌رسد که بالاخره این اتفاق خواهد افتاد. شایعه شده است که اپل در حال کار بر فناوری مک صفحه لمسی است و ما می توانیم اولین مک صفحه لمسی را در چند سال آینده ببینیم.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، مهندسان اپل مشغول توسعه مک با صفحه نمایش لمسی هستند و یکی از اولین مک‌های دارای صفحه نمایش لمسی می‌تواند نسخه OLED مک بوک پرو باشد.

انتظار می‌رود اولین مک صفحه لمسی به طراحی سنتی لپ‌تاپ، کامل با ترک‌پد و کیبورد ادامه دهد. در حالی که طراحی استاندارد نوت بوک همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه دارای صفحه نمایشی است که از ورودی لمسی مانند آیفون یا آی پد پشتیبانی می‌کند.

گورمن می‌گوید که اولین مک‌های صفحه لمسی احتمالا از macOS استفاده می‌کنند، سیستم عاملی که روی مک اجرا می‌شود. اپل در حال حاضر به دنبال ترکیب iPadOS و macOS نیست، اگرچه خطوط بین سیستم‌عامل‌ها با عرضه مک‌های سیلیکونی اپل محو شده است.

برنامه‌های آیفون و آی‌پد از قبل می‌توانند روی مک‌های دارای تراشه‌های سیلیکونی اپل اجرا شوند، مگر اینکه توسعه‌دهنده‌ای از عملکرد متقابل پلتفرم منصرف شود.

مدیران اپل در طول سال ها بارها گفته‌اند که اپل برنامه‌ای برای عرضه مک صفحه لمسی ندارد. به عنوان مثال، در سال 2021، جان ترنوس، مدیر مهندسی سخت‌افزار اپل، گفت که بهترین کامپیوتر لمسی یک آی‌پد است که مک آن به‌جای لمس کاملا برای ورودی‌های غیرمستقیم بهینه‌سازی شده است. او گفته است: «ما واقعا دلیلی برای تغییر آن احساس نکرده‌ایم.»

کریگ فدریگی، رئیس مهندسی نرم‌افزار اپل در سال 2020 گفت که اپل معتقد است که ارگونومی مک مستلزم قرار گرفتن دست‌ها بر روی سطح است و ادعا می‌کند که “بالا بردن بازو برای فشار دادن صفحه نمایش” خسته کننده است. لپ‌تاپ‌های لمسی سایر شرکت‌ها نیز برای اپل قانع کننده نبودند. او گفته: «فکر نمی‌کنم تا به حال به هیچ‌یک از افراد دیگر نگاه کرده باشیم و بگوییم که چقدر سریع می‌توانیم به آنجا برسیم؟»

در سال 2020، فدریگی گفت که رابط کاربری لمسی برای مک در نظر گرفته نشده است و اپل هیچ برنامه پنهانی برای تغییر روش کار مک ندارد. اپل تقریاً یک دهه است که ادعاهای مربوط به مک صفحه نمایش لمسی را رد کرده است.

گفتنی است که اچ پی، لنوو، دل، ایسوس، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ همگی انواع نوت بوک با نمایشگر لمسی را دارند. به عنوان مثال، رقیب اصلی اپل، سامسونگ، گلکسی بوک را ارائه می‌دهد که دارای صفحه کلید سنتی و ترک پد همراه با صفحه نمایش لمسی است.

دیدگاهتان را بنویسید