اخبار تکنولوژی

سارق 17 میلیون دلاری اپل، به سه سال زندان محکوم شد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یکی از کارمندان سابق اپل به دلیل کلاهبرداری در حدود 17 میلیون دلار از غول کوپرتینویی، به سه سال زندان محکوم شده و باید بیش از 19 میلیون دلار غرامت بپردازد. دیرندرا پراساد 55 ساله، ابتدا در مارس 2022 متهم شد و بعد به توطئه برای کلاهبرداری از اپل و جرایم مالیاتی مرتبط در نوامبر سال گذشته اعتراف کرد.

پراساد در بین سال‌های 2008 تا 2018 در اپل مشغول به کار بود و بیشتر به عنوان خریدار در زنجیره تامین خدمات جهانی اپل کار می‌کرد و قطعات و خدمات را از فروشندگان خریداری می‌کرد. پراساد اعتراف کرد که در حدود سال 2011 شروع به دریافت پول از کارفرمای خود با پذیرش رشوه، سرقت قطعات، افزایش رقم فاکتورها، و دریافت هزینه جعلی از اپل برای کالاهایی کرد که هرگز تحویل داده نشده‌اند. وی همچنین به فرار مالیاتی از عواید طرح‌های خود و تبانی در این فعالیت‌ها با صاحبان دو شرکت فروشنده که در پرونده‌های جداگانه متهم شده‌اند، اعتراف کرد.

پراساد از دانش خود در مورد تکنیک های تشخیص تقلب اپل برای جلوگیری از کشف استفاده کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) ادعا می کند که پراساد از موقعیت خود به عنوان یک خریدار سوء استفاده کرده و از اطلاعات داخلی در مورد تکنیک‌های کشف تقلب اپل جهت تلاش برای پنهان کردن فعالیت‌های مجرمانه خود استفاده کرده است. وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت : «به دلیل موقعیت پراساد در اپل، اختیارات قابل‌توجهی برای اتخاذ تصمیمات مستقل وی داده شده است . پراساد به این اعتماد خیانت کرد و از قدرت خود برای ثروتمند شدن به هزینه کارفرمای خود سوء استفاده کرد. همه اینها در حالی که صدها هزار دلار غرامت از اپل به شکل حقوق و پاداش دریافت کرد.

حالا پراساد به پرداخت 19 میلیون دلار بابت غرامت به اپل محکوم شده است و علاوه‌بر این او به تحمل سه سال زندان نیز محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید