اخبار تکنولوژی

اپل تولید آی‌پد ایر، آی‌پد پرو OLED و مک‌بوک ایر M3 را آغاز کرده است

نویسنده : دانیال نوروزی۱۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ظاهرا اپل توسعه و تولید آیپد‌های جدید، از ایر تا پرو با صفحه‌نمایش OLED و نسخه‌های جدید مک‌بوک‌های M3 را آغاز کرده است.

اپل مشغول توسعه‌ی ۶ مدل جدید آیپد است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نسخه‌های جدید آیپد ایر و آیپد پرو اشاره کرد. به همراه این تبلت‌ها، شرکت همچنین در حال توسعه‌ی مک‌بوک ایر جدیدی است. طبق گزارش جدیدی از مارک گورمن در بلومبرگ، اپل این محصولات را تا پایان ماه مارس عرضه خواهد کرد. این تحلیل‌گر همچنین ادعا می‌کند که شرکت تولید این تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را آغاز کرده و در پروسه تکمیل شدن قرار دارد.

انتظار می‌رود آیپد ایر جدید در دو اندازه‌ی صفحه‌نمایش ۱۰.۹ اینچی و ۱۲.۹ اینچی عرضه شود و آیپد پرو جدید نیز در دو سایز ۱۱ اینچی و ۱۳ اینچی به بازار بیاید. در حالی‌که دو مدل آیپد ایر به پنل‌های LCD و تراشه‌ی Apple M2 مجهز خواهند شد، دو مدل آیپد پرو با نمایشگرهای OLED، اولین بار در تاریخ آی‌پدها، و تراشه‌ی Apple M3 عرضه می‌شوند.

اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 17.4 نشان می‌دهد که اپل همچنین لوازم جانبی جدیدی را برای تبلت‌های آینده عرضه خواهد کرد، از جمله Apple Pencil و Magic Keyboard‌های جدید. همچنین این احتمال وجود دارد که مدل‌های جدید آی‌پد پرو به دوربین Face ID با جهت‌گیری افقی مجهز شوند، ویژگی‌ای که کاربران مدت‌هاست از اپل درخواست کرده‌اند.

در مورد مک‌بوک ایر جدید، گفته می‌شود که مانند مدل فعلی در دو اندازه‌ی صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی عرضه خواهد شد. در حال حاضر، تنها می‌دانیم که لپ‌تاپ‌های جدید به تراشه‌ی Apple M3 مجهز خواهند شد که قابلیت‌های جدیدی مانند ردیابی پرتوی شتاب‌گرفته‌ی سخت‌افزاری و پشتیبانی از Wi-Fi 6E را به همراه خواهد آورد. انتظار می‌رود سایر مشخصات فنی بدون تغییر باقی بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید