اخبار تکنولوژی

اپل از macOS Sonoma با پشتیبانی از ویجت‌های دسکتاپ و گیم مود رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل در رویداد WWDC 2023 از سیستم‌عامل دسکتاپ خود یعنی macOS Sonoma رونمایی کرد. این نسخه از سیستم‌عامل macOS از ویجت‌های دسکتاپی پشتیبانی می‌کند و از اسکرین سیورهای متنوع به عنوان والپیپر پشتیبانی می‌کند. عرضه پیش‌نمایش مک او اس سونوما از امروز برای توسعه‌دهندگان آغاز شده و نسخه‌ی بتای آن از هفته آینده در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مک او اس 14 (سونوما) پشتیبانی از ویجت‌های دسکتاپ است. این ویجت‌ها به صورت تعاملی هستند و در صورتی که پنجره‌ یا اپلیکیشن جدید در مک خود باز کنید، این ویجت‌ها به صورت خودکار محو می‌شوند تا تمرکز شما را برهم نریزند. همچنین اگر آیفون و مک شما به یک شبکه وای فای به صورت مشترک متصل باشند، می‌توانید ویجت‌های موبایلی خود را از آیفون به مک انتقال دهید.

مک او اس سونوما به حالت گیم مود نیز مجهز شده است که به اجرای بهتر بازی‌ها در سیستم‌های مک کمک می‌کند. این سیستم به کاهش تاخیر صدا در ایرپادز کمک می‌کند. هم‌چنین اگر از کنترلرهای ایکس باکس یا پلی‌استیشن برای بازی با مک استفاده کنید، نرخ بهره‌گیری بلوتوث دو برابر می‌شود.

هم‌چنین در مک او اس سونوما قابلیت جدیدی به مرورگر اختصاصی اپلف یعنی سافاری اضافه شده است و می‌توانید اپلیکیشن‌های تحت وب را با کیفیت بالاتر و با تجربه‌ای نزدیک به نسخه‌ی اصلی آن می‌توانید تجربه کنید.

نسخه بتا مک او اس سونوما هفته‌ی آینده به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و نسخه اصلی آن حدود سه ماه دیگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد جدیدترین نسخه macOS چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید