اخبار تکنولوژی

لوگوی اپل آیپد افقی می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل در حال بررسی تغییر جهت قرارگیری لوگوی خود بر روی آیپدها از حالت عمودی به افقی است. این تصمیم با توجه به تغییرات اخیر در طراحی آیپدها و نیاز به استفاده بیشتر از این دستگاه در حالت افقی اتخاذ شده است.

شرکت اپل از زمانی که سعی کرد آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای کامپیوترهای شخصی معرفی کند، رویکرد خود را نسبت به این محصول تغییر داده است. آیپدها در طول سال‌ها تغییرات ظاهری و طراحی مختلفی از جمله در بخش‌های داخلی و خارجی را تجربه کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سابقه تغییر جهت یا موقعیت لوگوی خود بر روی محصولات را داشته است. به عنوان مثال، این شرکت یک بار لوگوی مک‌بوک را به صورت وارونه قرار داد تا هنگام باز شدن درب، لوگو رو به پایین قرار گیرد.

در همین راستا، با عرضه مدل‌های جدید آیپد ایر M2 و آیپد پرو M4، اپل موقعیت معمول سنسورهای Face ID و دوربین سلفی را در گوشه سمت راست دستگاه قرار داده است. این حرکت نشان می‌دهد که اپل از کاربران می‌خواهد تا از آیپدهای خود در حالت افقی بیشتر استفاده کنند که احتمالا موقعیت ترجیحی کاربران برای استفاده از این دستگاه نیز هست.

در یک مصاحبه اخیر با وبسایت فرانسوی Numerama، مقامات ارشد اپل تصریح کردند که این شرکت معتقد است تبلت‌های آیپد عموماً در حالت افقی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تغییر جایگاه دوربین سلفی با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی به نظر می‌رسد.

اکنون گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اپل ممکن است در ادامه همین رویکرد، جهت لوگوی خود را نیز در آیپدها از حالت عمودی به افقی تغییر دهد. این تصمیم احتمالی با توجه به نیاز به استفاده از آیپدها در حالت افقی به ویژه هنگام اتصال به لوازم جانبی مانند کیبورد Magic Keyboard، منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا اپل این رویکرد را برای تمامی مدل‌های آیپد از جمله آیپد مینی که معمولا در حالت عمودی استفاده می‌شود، در نظر خواهد گرفت یا خیر. این موضوع همچنان در حد حدس و گمان باقی مانده و باید منتظر اقدامات آینده اپل در این زمینه بود.

دیدگاهتان را بنویسید