اخبار تکنولوژی

اپل مشغول توسعه یک رقیب جدی برای ChatGPT است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۳۰ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مارک گورمن افشاگر معروف بلومبرگ مدعی شده است که اخیراً هوش مصنوعی تبدیل به یک اولویت اصلی برای اپل شده است. زیرا کاربرد چت بات‌ها و قابلیت‌های هوش مصنوعی در برنامه‌های اپل رو به افزایش است. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد چت بات خود را تا سال ۲۰۲۴ آماده و در دسترس عموم قرار دهد.

اپل چارچوب Ajax را برای توسعه چت‌بات و مدل‌های زبانی بزرگ ساخته و ربات چت داخلی به نام«Apple GPT» را توسعه داده که می‌تواند رقیب ChatGPT باشد. البته اپل هنوز استراتژی واضحی برای عرضه این چت‌بات به مشتریان ندارد.

با توجه به محبوبیت چت بات‌های هوشمند، اپل نگران است که در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی از دیگر رقبا عقب بماند. کارمندان اپل دسترسی ویژه به این چت‌بات دارند و از آن به عنوان یک نمونه برای آموزش استفاده می‌کنند؛ اما عموم مردم نمی‌توانند از این چت‌بات استفاده کنند.

اپل از پلتفرم Ajax برای توسعه چت‌بات خود استفاده کرده است که بر اساس Jax، چهارچوب یادگیری ماشینی گوگل ساخته شده است و در گوگل کلاود اجرا می‌شود. کوپرتینویی‌ها تیم‌های مختلفی برای کار بر روی هوش مصنوعی دارند و در تلاش برای حل مواردی مثل حفظ حریم خصوصی هستند.غول تکنولوژی آمریکایی همیشه در زمینه حفظ حریم خصوصی محتاط‌تر از رقبا بوده است؛ اما به خاطر کاستی های سیری نسبت به محصولات رقیب مورد انتقاد قرار گرفته است.

به طور خلاصه، اپل در حال توسعه یک پلتفرم خودش در زمینه هوش مصنوعی است؛ اما بر حفظ حریم خصوصی کاربران تاکید ویژه دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، تاکید ویژه‌ای بر کاربردی بودن هوش مصنوعی دارد و براین باور است که در آینده‌ای نزدیک، اپل استفاده‌های زیادی از هوش مصنوعی در توسعه‌ی محصولات خود خواهد داشت.

نظر شما در مورد Apple GPT چیست؟ آیا می‌تواند رقیب به یک رقیب بزرگ برای ChatGPT بدل شود؟

دیدگاهتان را بنویسید