اخبار تکنولوژی

اپل در حال مذاکره با OpenAI و گوگل برای ارائه پشتیبانی هوش مصنوعی به iOS 18 است

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ظاهرا اپل در تلاش است تا توسط شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی مانند OpenAI و گوگل، هوش مصنوعی را وارد سیستم عامل iOS کند.

همه مشتاقانه منتظر رونمایی اپل از قابلیت‌های هوش مصنوعی در کنفرانس WWDC در تاریخ ۱۰ ژوئن هستند. در سخنرانی اصلی، اپل از iOS 18 رونمایی خواهد کرد و همانطور که احتمالا تاکنون می‌دانید، به دلیل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به سیستم‌عامل اضافه می‌شود، این به‌روزرسانی قرار است بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در تاریخ iOS باشد. همچنین، به نظر می‌رسد سیری قرار است یک بازنگاری هوش مصنوعی دریافت کند که موضوعی است که بسیاری از کاربران آیفون از آن هیجان‌زده هستند.

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل مذاکرات خود را با OpenAI، شرکت پشتِ چت‌گپت، برای اجرای برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی که در iOS 18 یافت می‌شود، دوباره آغاز کرده است. گورمن گفته است که تمرکز اپل روی هوش مصنوعی در iOS 18، کمک به کاربران برای انجام کارهای روزمره به سادگی و سرعت بیشتر خواهد بود. اگرچه طبق گزارش‌ها، اپل مدل‌های زبان بزرگ خود را برای اجرای برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 ساخته است، گزارش امروز حاکی از آن است که اپل به ایجاد یک «مؤلفه‌ی چت‌بات/جستجو» با کمک OpenAI علاقه‌مند است.

این گزارش همچنین می‌گوید که اپل همچنان در حال مذاکره با گوگل برای لایسنس کردن چت‌بات هوش مصنوعی جِمینی این شرکت برای iOS 18 است. مقاله گورمن می‌گوید که اپل هنوز در مورد اینکه از فناوری هوش مصنوعی کدام شرکت استفاده کند، تصمیمی نگرفته است. او می‌گوید که اپل می‌تواند با هر دو شرکت یا هیچ‌کدام از آن‌ها قرارداد لایسنس منعقد کند.

این هفته، اپل چندین مدل زبان بزرگ متن‌باز منتشر کرد که برای اجرا به‌صورت محلی روی دستگاه‌ها به جای ابر طراحی شده‌اند. این کار به انجام سریع‌تر و خصوصی ماندن کارها کمک می‌کند. اما اجرای وظایف هوش مصنوعی روی دستگاه این نقطه ضعف را دارد که کاربر به سرورهای قدرتمندتری که می‌توانند الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را مدیریت کنند، دسترسی ندارد. از آنجایی که مدل‌های زبان بزرگ مانند چت‌گپت برای اجرا روی گوشی‌های هوشمند نیاز به ابر دارند، گورمن معتقد است که اپل ممکن است اجازه دهد برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر در iOS 18 گنجانده شوند و آن‌ها را با چت جی‌پی‌تی یا جِمینی گوگل پشتیبانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید