اخبار تکنولوژی

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال ساخت آیفون تاشو است

نویسنده : دانیال نوروزی۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

درخواست ثبت اختراع جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار روی یک آیفون تاشو جدید است. اما ما از اپل چیزی جز سکوت خبری ندیده‌ایم.

حدس و گمان‌هایی در مورد یک مک بوک تاشو 20.3 اینچی وجود دارد و این شایعه از سوی یکی از بهترین تحلیلگران/ افشاگران تاریخ منتشر شده است؛ زیرا مینگ-چی کو از TF International در ماه مارس گفت که چنین محصولی در حال توسعه است. طبق گزارش‌ها، اپل نگران دوام یک آیفون تاشو است، اما به اندازه مک‌بوک تاشو نگران آن نیست.

با این وجود، طبق گفته Patently Apple، پتنتی که اپل در اکتبر سال گذشته در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت کرد، توسط USTPO منتشر شده است و بر لولای یک آیفون Flip تمرکز دارد. اپل با عنوان «لولا برای دستگاه‌های تاشو» می‌گوید:

«یک دستگاه نمایشگر تاشو ممکن است دارای قسمت‌هایی باشد که با یک لولا به هم متصل شده‌اند. یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ممکن است روی لولا همپوشانی داشته باشد. دستگاه تاشو ممکن است با استفاده از لولا بین موقعیت‌های تا شده و باز شده حرکت کند.»

تصاویر زیر، یک تلفن تاشو را نشان می‌دهند که حول محوری عمودی شبیه به گوشی‌های گلکسی زد فلیپ، مدل‌های موتورولا ریزر و سایر گوشی‌هایی که به این روش تا می‌شوند، قرار گرفته است. لولا هم به سمت داخل و هم به سمت بیرون حرکت می‌کند.

در این درخواست ثبت اختراع، به قطعاتی مانند گیره‌های اصطکاکی و صفحات همگام‌ساز اشاره شده است. ثبت اختراع به این معنی نیست که اپل قطعا روی آیفون Flip کار می‌کند. از این گذشته، این شرکت سالانه درخواست‌های ثبت اختراع زیادی را ارسال می‌‌‌کند و تنها درصد کمی از آن‌ها به محصول یا بخشی از یک محصول تبدیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید