اخبار تکنولوژی

طرحی عجیب برای کیس ایرپاد؛ ایرپاد بی‌نیاز از آیفون می‌شود؟

طرحی عجیب برای کیس ایرپاد؛ ایرپاد بی‌نیاز از آیفون می‌شود؟
نویسنده : عضو تحریریه۱۹ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

از اولین نسل ایرپادهای اپل در سال 2016 تا به امروز شاهد بهبود چشمگیر عملکرد آن‌ها بودیم، با این حال آن‌ها کماکان دستگاه‌های وابسته‌ای هستند که برای کار به آیفون و یا دستگاه دیگری در نزدیکی خود نیاز دارند، روندی که ممکن است در آینده دستخوش تغییر قرار گیرد؛ چراکه اخیرا اپل، یک کیس شارژ جدید با نمایشگر لمسی برای ایرپادهای خود را به ثبت رسانده‌است و در نتیجه این کار ایرپادها می‌توانند در آینده نزدیک با استفاده از این کیس هوشمند به یک محصول مستقل تبدیل شوند.

Patently Apple در گزارشی آورده‌است که اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا حق ثبت اختراع را برای یک کیس شارژ با نمایشگر لمسی برای ایرپاد را به اپل اعطا کرده است.

گفتنی است که صفحه‌نمایش کیس جدید ایرپاد مشابه نمایشگر لمسی اپل واچ خواهد بود و این صفحه‌نمایش قادر خواهد بود تا از آب وهوا، علان‌ها و نقشه‌ها پشتیبانی کنند و همچنین توانایی کنترل رسانه‌ای را نیز دارا است.

Siri، دستیار صوتی اپل، نیز در اینجا نقش پررنگی ایفا خواهد کرد و کاربران می‌توانند با دستوراتی که به siri می‌دهند از برنامه‌ای به برنامه دیگری بروند و یا حتی تصاویر و یا آهنگ‌ها را از AirPods به HomePod منتقل کنند.

در سپتامبر 2022 بود که این طرح ثبت اختراع شد و با وجود اینکه اختراعات زیادی توسط اپل تاکنون به ثبت رسیده‌است که وارد فاز عملیاتی نشده‌اند و تصور اینکه ایرپاد یک سیستم عامل مبتنی بر رابط کاربری با صفحه نمایش لمسی را در اختیار داشته باشد، جالب است.

سال گذشته بود که اپل پس از 20 سال فعالیت آیپد، به طور رسمی روند تولید آن را متوقف کرد؛ این شرکت گفت موسیقی در سایر محصولاتش مانند آیفون، هوم پاد و البته ایرپادها زنده است و شاید باید افزودن برخی از عملکردهای اولیه به ایرپاد و افزودن صفحه نمایش لمسی به کیس شارژ آن را احیای ایرپاد در نظر گرفت.

از طرفی امکان دیگری که کیس شارژ جدید برای ایرپاد فراهم می‌آورد، عملکرد آن به عنوان یکی از لوازم جانبی است و کاربرانی که اپل واچ ندارند می‌توانند به برخی از کنترل‌های اصلی و سایر برنامه‌های کوچک بدون نیاز به آیفون دسترسی داشته باشند.

اما هنوز هیچ گزارش رسمی در مورد برنامه ریزی اپل برای طراحی مجدد کیس ایرپاد بیرون نیامده‌است و اگر به راستی اپل برنامه‌ای برای عملیاتی کردن این طرح داشته باشد، زمان زیادی طول خواهد کشید که ایرپادهای جدید به دست کاربران برسد.

دیدگاهتان را بنویسید