اخبار تکنولوژی

اپل به‌روزرسانی‌ بزرگی را برای Final Cut Pro و Logic Pro ارائه کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

همراه با مدل‌های جدید iPad Pro، اپل نسخه‌های جدیدتری از Logic Pro با نام Logic Pro برای iPad ۲ / Mac ۱۱ و Final Cut Pro با نام Final Cut Pro برای iPad ۲ / Mac ۱۰.۸ را معرفی کرد. این به‌روزرسانی ویژگی‌های جدید زیادی را به هر دو برنامه حرفه‌ای اضافه می‌کند.

جدیدترین نسخه از نرم‌افزار آهنگسازی دیجیتال Logic Pro شامل ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند دستیار استودیو، نوازندگان جلسه‌ی بهبودیافته، جداکننده‌ی استم (Stem Splitter) و کروماگلو (ChromaGlow) است.

این شرکت اعلام کرد که نوازندگان جلسه اکنون شامل نوازنده‌ی باس و نوازنده‌ی کیبورد برای تجربه‌ای شخصی از گروه پشتیبان می‌شوند. کاربران می‌توانند از بین هشت نوازنده‌ی باس مختلف انتخاب کرده و اجرای آن‌ها را با کنترل‌هایی برای پیچیدگی و شدت هدایت کنند، درحالی‌که از پارامترهای پیشرفته برای اسلایدها، قطع صدا (mute)، نت‌های مرده (dead notes) و ضربه‌های پیک‌آپ (pickup hits) استفاده می‌کنند.

جداکننده‌ی استم به کاربران امکان می‌دهد تا بخش‌های جداگانه را از ضبط‌های صوتی ترکیبی به چهار قسمت مجزا استخراج کنند: درامز، باس، ووکال و سایر سازها. درحالی‌که کروماگلو با مدل‌سازی هوش مصنوعی به قطعه‌ها گرما می‌بخشد.

اپل برای استفاده از نوازندگان جلسه روی iPad و کروماگلو روی iPad، تراشه‌ی سری M اپل را توصیه می‌کند، درحالی‌که برای جداکننده‌ی استم روی iPad و Mac الزامی است. همچنین، برای استفاده از کروماگلو روی Mac، تراشه‌ی سری M اپل مورد نیاز است.

Final Cut Pro برای iPad ۲ قابلیت مولتی‌کم زنده (Live Multicam) را معرفی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا به طور همزمان حداکثر چهار دوربین را متصل و پیش‌نمایش کنند، در کنار پشتیبانی از پروژه‌ها روی درایوهای خارجی، به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی پروژه‌ها را در یک دستگاه ذخیره‌ساز خارجی ایجاد یا باز کنند.

اپلیکیشن جدید Final Cut Camera برای آیفون و آیپد امکان اتصال بی‌سیم و کارگردانی از راه دور زوایای ویدیویی را فراهم می‌کند. این شرکت گفت، Final Cut Camera با استفاده از سیستم‌های دوربین باورنکردنی روی آیفون و آیپد، به کاربران امکان می‌دهد تنظیماتی مانند تراز سفیدی و فوکوس دستی را تنظیم کنند و در عین حال ضبط‌های خود را با زبرا و اندازه‌گیر صدا (audio meters) کنترل کنند. همچنین می‌توان از آن به عنوان یک برنامه‌ی ضبط ویدیوی مستقل برای تجربه‌ای حرفه‌ای‌تر استفاده کرد.

علاوه بر این، Final Cut Pro برای Mac ۱۰.۸ ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای سفارشی‌سازی سریع ویدیو و تغییر زمان آسان‌تر تصاویر اضافه می‌کند. ویژگی جدید Enhance Light and Color این امکان را می‌دهد تا رنگ، تراز رنگ، کنتراست و روشنایی را در یک مرحله‌ی ساده بهبود بخشد و برای رسانه‌های SDR، HDR، RAW و Log-encoded بهینه شده است. علاوه بر این، Smooth Slo-Mo به طور هوشمندانه فریم‌های ویدیویی را اضافه می‌کند.

اکنون ویرایشگران می‌توانند نام‌های سفارشی را در بخش بازرس (inspector) برای شناسایی آسان تغییراتی که روی یک کلیپ اعمال می‌شود، اختصاص دهند و جلوه‌ها را می‌توان از بخش بازرس به سایر کلیپ‌ها در تایم‌لاین یا نمایشگر کشید.

دیدگاهتان را بنویسید