اخبار تکنولوژی

اپل نسخه RC سیستم عامل iOS 17.4 را منتشر کرد؛ نسخه نهایی احتمالا هفته آینده عرضه شود

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل همچنان به دنبال انتشار iOS 17.4 در اوایل ماه مارس است تا پیش از مهلت هشتم مارس، که اتحادیه اروپا برای اعمال همه تغییرات در سافاری، اپ استور و iOS در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تعیین کرده، این آپدیت را منتشر کند.

کاربران در اتحادیه اروپا پس از این بروزرسانی قادر خواهند بود:

  • از مرورگری با موتور غیر از WebKit استفاده کنند.
  • اپلیکیشن پیشفرض پرداخت بدون تماس خود را از توسعه‌دهنده‌ای دیگر انتخاب کنند.
  • از اپ استورهای جایگزین برای نصب برنامه استفاده کنند.
  • و قابلیت‌های بسیار دیگری.

امروز، اپل نسخه «کاندیدای انتشار» (RC) از iOS 17.4 را منتشر کرد، به این معنی که نرم‌افزاری که امروز منتشر شده، احتمالا با نسخه نهایی یکسان خواهد بود.

توسعه‌دهندگان می‌توانند خریدهای درون‌برنامه‌ای خود را از طریق یک پلتفرم پردازش پرداخت جایگزین انجام دهند و از «مالیات اپل» (Apple Tax) اجتناب کنند. این مالیات در اتحادیه اروپا از ۱۵-۳۰ درصد در سایر نقاط جهان به ۱۰-۱۷ درصد کاهش خواهد یافت. کاربران در اتحادیه اروپا می‌توانند بابت این تغییرات از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تشکر کنند، در حالی که کاربران ساکن در دیگر کشورها با آیفون می‌توانند به نسخه‌ای از DMA در کشور خود امیدوار باشند.

iOS 17.4 بهبودی در ویژگی «محافظت از دستگاه دزدیده‌شده» به همراه خواهد آورد. این ویژگی کار را برای سارقانِ علاقه‌مند به سرقت رمز عبور سخت‌تر می‌کند و از آن‌ها می‌گیرد که:

  • اپل آیدی و رمز عبور شما را تغییر دهند.
  • فیس‌اید و تاچ آیدی را بازنشانی کنند.
  • برنامه «Find My» را غیرفعال کنند.
  • رمزهای عبور جدیدی برای برنامه‌های مالی شما ایجاد کنند.

این ویژگی برای تأیید هویت شما پیش از اعمال هرگونه تغییر در گوشی، نیاز به استفاده از فیس‌اید و تاچ آیدی دارد. کارهای حساس‌تر نیازمند تأیید از طریق فیس‌اید و تاچ آیدی هستند و همچنین باعث می‌شوند برخی تغییرات به مدت یک ساعت به حالت تعلیق درآیند تا رسمی شوند. به این ترتیب، اگر متوجه شدید آیفون شما به سرقت رفته است، می‌توانید با اپل تماس بگیرید و شرکت را از این موضوع مطلع کنید.

با معرفی «محافظت از دستگاه دزدیده‌شده» در iOS 17.3، کاربران می‌توانستند این قابلیت را برای فعال شدن در مکان‌های ناآشنا تنظیم کنند یا آن را غیرفعال کنند. در iOS 17.4، گزینه‌ای جدید اضافه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد این ویژگی را غیرفعال کنند، برای استفاده در مکان‌های ناآشنا فعال کنند یا همیشه روشن باشد. شخصا من گزینه آخر را انتخاب کرده‌ام، زیرا به نظر می‌رسد در هر مکانی در برابر سارقان رمز عبور از شما محافظت کند.

با iOS 17.4، برنامه «پادکست‌های اپل» به شما امکان می‌دهد کل قسمت‌های یک پادکست را به صورت متن همراه (transcript) بخوانید. شما می‌توانید روی هر بخش از متن همراه ضربه بزنید و از آن قسمت به بعد به پادکست گوش دهید یا یک کلمه یا عبارت خاص را جستجو کنید. در حین پخش پادکست در برنامه، متن همراه با آنچه گفته می‌شود مطابقت داده و برجسته می‌شود.

به‌روزرسانی iOS 17.4 شامل امنیت بهبودیافته برای iMessage خواهد بود که از آن در برابر «حملات کوانتومی بسیار پیشرفته» محافظت می‌کند. این سیستم «پروتکل رمزنگاری پساکوانتومی» یا PQ3 نامیده می‌شود. همچنین ایموجی‌های جدیدی از جمله قارچ قهوه‌ای، ققنوس، زنجیر شکسته، لیموترش و دو سر در حال تکان دادن به آیفون با iOS 17.4 می‌آیند. یکی از سرها به صورت عمودی و دیگری به صورت افقی تکان می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید