اخبار تکنولوژی

اولین Public Beta سیستم‌عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 منتشر شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۳ از دو سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17 رونمایی کرد.

توسعه‌دهندگان پس از آن به سه نسخه پیش‌نمایشی (بتا) از این سیستم‌عامل‌ها دسترسی پیدا کردند تا بتوانند کارهای خود را برای پشتیبانی از این سیستم‌عامل‌ها بهینه کنند.

اولین نسخه پیش‌نمایش عمومی از iOS 17 و iPadOS 17 منتشر شد تا کاربران عادی و غیرتوسعه‌دهنده نیز بتوانند از ویژگی‌های جدید آن بهره‌مند شوند.

در حال حاضر اپل در فرایند توسعه و آزمایش نسخه‌های بتای iOS 17 و iPadOS 17 قرار دارد تا نسخه نهایی آن را در پاییز امسال منتشر کند.

اپل اولین بتای عمومی سیستم عامل‌های iOS 17 و iPadOS 17 را منتشر کرده تا افرادی که در برنامه تست نسخه‌های بتای این غول کوپرتینویی عضویت دارند، از طریق تنظیمات به این نسخه‌های پیش‌نمایشی دسترسی پیدا کنند. اگرچه نسخه‌های بتا شامل باگ‌ها و مشکلاتی هستند که باید منتظر آن‌ها باشیم، اما هدف از انتشار این نسخه‌ها اما پیدا کردن و مرتفع کردن این مشکلات قبل از ورود نسخه‌های نهایی است.

از ویژگی جدید حالت Standby برای iOS 17 که به استندبای معروف است احتمالا خبردار هستید. این ویژگی جدید به کاربران امکان می‌دهد که گوشی آیفون خود را به شارژر متصل کنند و از آن به عنوان یک نمایشگر هوشمند برای نمایش زمان ، نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌های مختلف استفاده کنند.

با فعال کردن این ویژگی جدید در iOS 17، زمانی که آیفون شما به صورت افقی به شارژر متصل می‌شود، صفحه‌ای با زمان و اطلاعات زنده نمایش داده می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد بدون لمس گوشی، از اطلاعات مفید بهره ببرد.

iOS 17 شامل قابلیت‌های فراوان و کاربردی است. علاوه بر حالت استندبای، ویجت‌ها در لاک اسکرین و صفحه هوم تعاملی شده‌اند و می‌توانید بدون بازکردن اپلیکیشن‌ها کارهایی مانند کنترل لامپ‌های هوشمند را انجام دهید. ویژگی تصحیح خودکار در iOS 17 هوشمندانه‌تر شده و می‌توان با یک تپ سریع مشکلات را برطرف کرد. قابلیت ایردراپ با NameDrop امکان به اشتراک‌‌گذاری سریع اطلاعات مخاطبین را فراهم می‌کند. از دیگر قابلیت‌ها می‌توان به ویس‌میل زنده و پشتیبانی فیس‌تایم از ویدیو مسیج اشاره کرد. نسخه نهایی iOS 17 و ‌iPadOS 17 پاییز امسال منتشر می‌شود بنابراین باید منتظر انتشار بیشتر بتاهای آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید