اخبار تکنولوژی

تامین‌کننده اپل به اخبار بدی در خصوص آیفون اشاره می‌کند!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت سازنده قطعات نیمه هادی Skyworks Solutions، طی گزارش درآمد سالانه خود ادعا کرد که تقاضا برای گوشی‌های آیفون، کمتر از حد انتظار بوده است.

Skyworks تراشه‌هایی می‌سازد که به تلفن‌های هوشمند اجازه می‌دهد به شبکه‌های بی‌سیم متصل شوند، بنابراین سرنوشت آن مستقیما به فروش گوشی‌های هوشمند گره خورده است. همانطور که Apple Insider اشاره می‌کند، اپل بزرگترین مشتری Skywork است، به همین دلیل است که این شرکت آمار دقیقی از عرضه و تقاضا گوشی‌های آیفون دارد. در سال 2023، فروش اپل 64 درصد از کل درآمد Skyworks را تشکیل می‌داد و 85 درصد آن از فروش آیفون بود. این امر آیفون را به تنها محصول مهم Skywork تبدیل می‌کند.

برای سه ماهه دوم 2024، Skyworks درآمد 1.046 میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 8.7 درصد کاهش داشته است. این شرکت گفت که در طول سه ماهه منتهی به ماه مارس، شاهد روند فروش و تقاضای کمتری در گوشی‌های آیفون بوده است و با بیان اینکه قصد دارد فناوری اتصال خود را پیشرفت دهد، می‌تواند وارد بازارهایی خارج از بازار گوشی‌های هوشمند شود. دستگاه‌های اینترنتی، ابزارهای برق‌رسانی خودرو، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و زیرساخت‌های هوش مصنوعی، از جمله عرصه‌هایی است که این شرکت می‌تواند به آن‌ها ورود کند.

Skyworks نسبت به سه ماهه آینده نیز خوشبین به نظر نمی‌رسد و می‌گوید که انتظار دارد کسب و کار گوشی‌های هوشمند بیش از این سقوط کند؛ با این حال، اشاره می‌کند که این اتفاق به دلیل تسویه موجودی اضافی است. از آنجایی که Skywork به شدت به اپل متکی است، عملکرد ناامیدکننده آن را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دلایل ضعیف شدن تقاضای آیفون در نظر گرفت، اگرچه باید به خاطر داشت که غول کوپرتینویی تنها مشتری این شرکت نیست. پیش‌بینی می‌شود که این افت تقاضا، در کشورهایی مانند چین بیشتر از سایر نقاط خواهد بود.

اپل فردا درآمد خود را گزارش خواهد کرد و وال استریت به آمار فروش آیفون چندان خوشبین نیست. از آنجایی که فروش Skywork تا حد زیادی به اپل وابسته است، به نظر می‌رسد که این شرکت نیز تنها گزارش سه ماهه اخیر خود را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید