اخبار تکنولوژی

اپل از مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه‌های M3 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل در رویداد اخیر خود، از مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با تراشه‌های M3 Pro، M3 و M3 Max رونمایی کرد. این مک‌بوک‌ها ارتقای قابل‌توجهی در عملکرد CPU و GPU دارند.

مک‌بوک‌های پرو M3 با نمایشگر Liquid Retina XDR به‌روزشده، دوربین وب ۱۰۸۰p و سیستم صوتی ۶ بلندگویی عرضه می‌شوند. همچنین این محصولات در رنگ جدید Space Black و قیمت پایه ۱۵۹۹ دلاری موجود خواهند بود.

تراشه‌ M3 استاندارد شامل ۸ هسته CPU و ۱۰ هسته GPU است. M3 Pro دارای ۱۲ هسته CPU و ۱۸ هسته GPU و بالاترین مدل M3 Max، تا ۱۶ هسته CPU و ۴۰ هسته GPU دارد. انتظار می‌رود عملکرد این مک‌بوک‌ها نسبت به نسل قبلی بهبود چشمگیری داشته باشد.

طبق اعلام اپل، مک‌بوک پرو 14 اینچی با تراشه M3 تا 60 درصد سریع‌تر از مدل 13 اینچی با تراشه M1 است. مک‌بوک‌های پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M3 Pro نیز تا 40 درصد سرعت بیشتری نسبت به مدل 16 اینچی با M1 Pro دارند. همچنین مدل‌های 14 و 16 اینچی پرو با تراشه M3 Max به ترتیب تا 2.5 برابر و 11 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک‌های پرو اینتلی هستند. تراشه‌های M3 با فناوری 3 نانومتری و پردازنده‌های گرافیکی بهینه‌شده ساخته شده‌اند. همچنین رنگ جدید مشکی فضایی نیز برای مدل‌های پرو معرفی شده است.

مک‌بوک‌های پرو جدید M3 از امروز قابل سفارش و از 7 نوامبر عرضه خواهند شد. قیمت مدل 14 اینچی پایه از 1599 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید