اخبار تکنولوژی

اپل از نازک‌ترین محصول تاریخ خود رونمایی کرد؛ به آیپد پرو M4 سلام کنید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بعد از ایپد ایر جدید، اپل در رویداد Let Loose از آیپد پرو M4 رونمایی کرد.

تبلت‌های پرچم‌دار اپل هیولاهایی پردازشی محسوب می‌شوند و پس از گذشت حدود دو سال، بار دیگر آیپد پرو جدید راهی بازار شده است تا رقابت با بهترین تبلت‌های اندرویدی را وارد مرحله تازه‌ای کند.

اپل معتقد است آیپد پرو 2024 با قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای که به واسطه چیپست M4 به دست آمده است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر را برای کاربران به ارمغان آورد و رقابت در بازار تبلت‌ها را جذاب‌تر کند.

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، آیپد پرو جدید از نمایشگر اولد بهره می‌برد تا رنگ‌های مشکی عمیق‌تر، اشباع رنگی بهتر و بالاترین کنتراست ممکن در میان تمامی مدل‌های آیپد را ارائه دهد. اپل دوربین سلفی را به بخش کناری آیپد پرو منتقل کرده است.

بر اساس ادعای اپل، آیپد پرو 2024 از نمایشگر دو لایه اولد استفاده می‌کند که در حالت عادی به روشنایی 1،000 نیت و هنگام پخش محتوای HDR به روشنایی 1،600 نیت دست می‌یابد. ضخامت مدل 13 اینچی به 5.1 میلی‌متر و مدل 11 اینچی به 5.3 میلی‌متر می‌رسد. برای نخستین بار در تاریخ آیپد، مدل‌های جدید به پوشش نانوبافت مجهز شده‌اند که نمایشگر را مات می‌کند.

اپل در آیپد پرو 2024 از پردازنده جدید M4 بهره برده است که واحد پردازش مرکزی آن 50 درصد سریع‌تر از پردازنده M2 در نسل قبلی آیپد پرو عمل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید