اخبار تکنولوژی

اپل Vision Pro معرفی شد؛ ورود به عصر جدید تکنولوژی!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۵ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سرانجام انتظارها به پایان رسید و اپل با معرفی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro، دنیای تکنولوژی را به عصر جدید هدایت کرد. به باور خیلی از کارشناس‌های حوزه‌ی فناوری، ویژن پرو می‌تواند همان کاری را با دنیای تکنولوژی انجام دهد که پیش از این گوشی‌های آیفون موفق به انجام آن شدند.

گل سرسبد رویداد WWDC 2023 معرفی شد و دسته‌ی جدیدی را به محصولات اکوسیستم اپل اضافه کرد. شما می‌توانید این دیوایس را با دستان، چشمان و صدای خود کنترل کنید و نیازی به هیچ گجت اضافه‌ای در دستان خود ندارید. اپل می‌گوید هدست ویژن پرو، محتوای دیجیتال را با فضای پیرامون کاربران تلفیق می‌کند و این فناوری را Spatial Computing نام‌گذاری کرده است.

همه چیز اپل ویژن پرو جدید است؛ از سیستم‌عامل تا مدل پردازنده و هرچیزی که فکرش را می‌کنید! سیستم‌عامل این دستگاه یک رابط کاربری کاملا سه بعدی دارد و تمام محتوای نمایشی را به صورت معلق در فضای پیرامون‌تان به شما نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که همه چیز به سلیقه و خواسته‌ی شما بستگی دارد و می‌توانید هدست را طوری تنظیم کنید که از فضایی که داخل آن هستید، بیرون بروید و در هرجایی از کره‌ی زمین که دل‌تان می‌خواهد به امور خود بپردازید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب ویژن پرو، این است که اطرافیان شما می‌توانند چشم‌های شما را از پشت هدست از طریق صفحه‌نمایش تعبیه شده در قسمت بیرونی هدست ببینند؛ اپل نام این قابلیت را Eye Sight گذاشته است.

اپل ویژن قابلیت اتصال به کامپیوترهای مک را نیز دارا است و می‌تواند محتویات درون مک شما را از روی صفحه‌نمایش شناسایی کرده و آن را در محیط پیرامون شما به نمایش بگذارد.

امور پردازشی اپل ویژن پرو برعهده چیپست R1 است که به تازگی در دسته‌ی تراشه‌های اختصاصی اپل قرار گرفته است.

با این هدست می‌توانید هم‌زمان به چندین کار مختلف بپردازید و با افرادی که در اطراف شما حضور دارند نیز در حال تعامل باشید.

اپل برای این‌که ویژن پرو وزن معقولی داشته باشد و مزاحمت اذیت کننده برای ناحیه سر نداشته باشد، پک باتری را در داخل هدست تعبیه نکرده است و باید باتری را به صورت جداگانه، با یک کانکتور مغناطیسی به هدست متصل کنید.

ویژن پرو برای شناسایی حرکات شما و اطرفیان‌تان، از 5 سنسور و 12 دوربین به صورت هم‌زمان بهره‌مند است.

علاوه بر جسچرهای حرکتی، از طریق دکمه‌ی چرخانی که در بالای هدست جا خوش کرده است، می‌توانید دستگاه را کنترل کنید.

تامین امنیت ویژن پرو نیز برعهده سیستم Optic ID است و دستگاه از طریق چشمان کاربر می‌تواند امور شناسایی را انجام دهد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو از اوایل سال2024 با قیمت 3,499 دلار (178 میلیون تومان) روانه بازار می‌شود. این محصول ابتدا فقط در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد، اما در دنباله سال 2024 به سایر بازارها هم می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید