اخبار تکنولوژی

اپل می‌خواهد هنگام استفاده از ویژن پرو، وضعیت بدنی شما صحیح باشد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ظاهرا هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل، قابلیت تشخیص حالت بدنی مخاطب را دارد و به او برای دستیابی به وضعیت صحیح، کمک می‌کند.

پیش‌سفارش‌های اولیه‌ی Apple Vision Pro به زودی به دست کاربران می‌رسد، اما به نظر می‌رسد اپل در حال برنامه‌ریزی است تا هدست‌هایی مانند Vision Pro به وضعیت بدنی فردی که آن‌ها را به سر گذاشته پاسخ دهند.

یک ثبت اختراع جدید منتشرشده (از طریق Patently Apple) به «آگاهی وضعیتی طبقه‌بندی‌شده» اشاره می‌کند، روشی که از طریق آن هدست‌ها و عینک‌های هوشمند می‌توانند وضعیت بدنی کاربران را تشخیص داده و سپس تغییرات لازم را در نحوه‌ی نمایش محتوا اعمال کنند.

برای مثال، یک محیط سه‌بعدی مجازی ممکن است بسته به نحوه‌ی ایستادن یا نشستن کاربر کمی تنظیم شود و جلوه‌های صوتی فراگیر اعمال‌شده به صداها نیز می‌توانند برای ایجاد حداکثر غوطه‌وری تغییر کنند.

این اختراع همچنین به انجام محاسبات بر اساس میزان فشاری که هدست ممکن است به فرد وارد کند اشاره می‌کند. این اطلاعات می‌تواند برای هشدار دادن به کاربران در صورتی که وضعیت بدنشان فشار بیش از حدی به اعضای بدنشان وارد کند، مورد استفاده قرار گیرد.

اپل همچنین امیدوار است که توسعه‌دهندگان، اپلیکیشن‌های بیشتری در آینده نسخه‌های اختصاصی اپلیکیشن‌های خود را برای Vision Pro منتشر کنند: شرکت‌هایی مانند نتفلیکس در حال حاضر عقب‌نشینی کرده‌اند، زیرا مدتی طول می‌کشد تا Vision Pro به بازار اصلی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید