اخبار تکنولوژی

آیپدهای جدید اپل فقط از eSIM پشتیبانی می‌کنند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل در رویداد اخیر “Let Loose” خود از آیپد پرو M4 و آیپد ایر جدید رونمایی کرد. اما اکنون اطلاعات بیشتری درباره یک تغییر مهم در این محصولات جدید منتشر شده است. براساس گزارش‌ها، اپل در مدل‌های جدید آیپد پرو M4 و آیپد ایر، درگاه فیزیکی سیم کارت را کاملا حذف کرده و به جای آن از فناوری eSIM استفاده می‌کند.

این تغییر بدان معنی است که در تمام مدل‌های سلولی این آیپدهای جدید، دیگر شکافی برای قرار دادن سیم کارت فیزیکی وجود ندارد و کاربران باید از سیم کارت های مجازی eSIM برای اتصال به شبکه‌های تلفن همراه استفاده کنند.

هنوز دلیل قطعی این تغییر از سوی اپل مشخص نیست، اما احتمالا می‌تواند به تمایل این شرکت برای نازک‌تر کردن آیپد پرو جدید یا سایر اهداف طراحی مربوط باشد. این تغییر می‌تواند برای کاربرانی که به تعویض و جابجایی سیم کارت‌های فیزیکی عادت دارند، یک تفاوت عمده محسوب شود و آنها را ملزم به استفاده از سیم کارت‌های مجازی eSIM کند. اپل با این حرکت در راستای حذف درگاه‌های فیزیکی و کوچک‌تر کردن ابعاد دستگاه‌های خود قدم برمی‌دارد که می‌تواند تجربه کاربری متفاوتی را برای برخی ارائه دهد.

پس از آیفون 14 که در ایالات متحده فاقد شکاف سیم‌کارت فیزیکی بود، اکنون آیپد پرو M4 و آیپد ایر جدید نیز به طور کامل از فناوری eSIM برای اتصال به شبکه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت های اپل در بریتانیا و کانادا، این آیپدهای جدید دیگر قادر به پشتیبانی از سیم‌کارت‌های فیزیکی نیستند و تنها از سیم‌کارت‌های مجازی eSIM پشتیبانی می‌کنند.

گرچه فناوری eSIM در چند سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده و اکثر گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از آن پشتیبانی می‌کنند، اما اپل از معدود شرکت‌هایی است که برخی از محصولات خود را تنها با پشتیبانی از eSIM عرضه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید