اخبار تکنولوژی

کاهش فروش اپل برای سومین فصل متوالی!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل گزارش عملکرد مالی خود در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۳ (مهر تا دی ۱۴۰۱) را منتشر کرد که نشان‌دهنده کاهش درآمد حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری این شرکت از جمله آیفون، آیپد و مک است.

با این وجود، درآمد حاصل از خدمات اپل مانند اپل پی و اشتراک‌ها رشد قابل توجهی داشته است که تحلیلگران آن را مرتبط با پخش بازی‌های لیگ آمریکا با حضور لیونل مسی توسط اپل دانسته‌اند.

طبق اعلام اپل، درآمد این شرکت در این سه‌ماهه ۸۱.۸ میلیارد دلار و سود خالص آن ۱۹.۹ میلیارد دلار بوده است. درآمد فروش آیفون‌ها نیز با کاهش ۱ میلیارد دلاری نسبت به سال قبل به ۳۹.۶۷ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود کاهش درآمد حاصل از فروش محصولات سخت‌افزاری، درآمد بخش سرویس‌ها و خدمات اپل در سه‌ماهه سوم سال مالی این شرکت رشد قابل‌توجه 8 درصدی داشته و به 21.2 میلیارد دلار رسیده است.

انتظار می‌رود رشد درآمد این بخش در سه‌ماهه چهارم نیز ادامه داشته باشد. سرویس‌ها و خدمات اپل به‌دلیل حاشیه سود بالاتر و قابلیت پیش‌بینی بیشتر، برای سهامداران حائز اهمیت است. تعداد مشترکان پرداختی این شرکت به بیش از یک میلیارد نفر رسیده و در سه سال گذشته دو برابر شده است. همچنین پخش بازی‌های لیگ آمریکایی فوتبال در اپل تی‌وی که با حضور لیونل مسی همراه بوده، موفقیت‌آمیز بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید