اخبار خودرو

کاهش قیمت 180 تا 400 میلیون تومانی قیمت خودرو؛ حاصل رکود بازار!

کاهش قیمت خودرو در بازار ایران
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به نقل از فارس، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: طی روزهای گذشته و بعد از آغاز عرضه‌ی گسترده‌ی خودرو توسط خودروسازان، قیمت خودروهای تولید داخل در بازار بین 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: «قیمت 207 دنده ای سقف شیشه ای در روزهای اخیر از 930 میلیون تومان به 750 میلیون تومان و قیمت دنا اتوماتیک از یک میلیارد و 100 میلیون تومان به 930 میلیون تومان کاهش یافته است».

موتمنی در ادامه گفت: اگر عرضه‌ توسط خودروسازان بالا باشد، کاهش قیمت‌ها ادامه دار است؛ اما اگر عرضه خودرو افت داشته باشد، افزایش قیمت‌ها مجددا آغاز می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران درباره تاثیر اعلام قیمت‌های رسمی و تصویب شده‌ی خودروهای مونتاژی بر بازار، گفت: «از روز آینده تاثیر قیمت‌های مصوب خودروهای مونتاژی در بازار مشخص می شود اما در مجموع طی روزهای گذشته و بعد از افزایش عرضه‌ها، قیمت خودروهای تولید داخل و قیمت خودروهای مونتاژی کاهش یافته است و بعد از آغاز عرضه‌های گسترده تولیدهای داخلی، قیمت خودروهای مونتاژی بین 200 تا 400 میلیون تومان کاهش یافته است.»

موتمنی یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت خودرو در بازار داخلی را «نبود خریدار» اعلام کرد و این موضوع نشان از رکود بازار خودرو دارد.

باید دید روند کاهشی بودن قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه‌دار خواهد بود یا مجددا باید شاهد افزایشی بودن قیمت خودرو در بازار باشیم.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید