اخبار تکنولوژی

افشای نتایج بنچمارک A17 Bionic؛ 31 درصد سریع‌تر از A16 Bionic

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با نزدیک شدن به مراسم معرفی سری آیفون ۱۵، اطلاعاتی از عملکرد تراشه A17 Bionic که قرار است در مدل‌های پرو به کار رود، لو رفته است. تصویری از نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶ این چیپست، حاکی از پیشرفت چشمگیر عملکرد در مقایسه با نسل فعلی است.

این تصویر به ۶ هسته پردازشی و فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز برای دو هسته قدرتمند اشاره دارد که با شایعات قبلی هم‌خوانی دارد. انتظار می‌رود A17 Bionic بتواند کارایی آیفون‌های ۱۵ پرو را به مراتب بهبود ببخشد.

براساس تصویر لو رفته از نتایج بنچمارک گیک‌بنچ ۶، تراشه A17 Bionic آیفون ۱۵ پرو عملکرد بهتری نسبت به نسل فعلی A16 Bionic دارد. در بخش تک‌هسته‌ای نیز A17 Bionic با امتیاز ۳۲۶۹ نسبت به A16 Bionic با امتیاز ۲۴۹۳ حدود ۳۱ درصد سریع‌تر است. در بخش چندهسته‌ای نیز A17 Bionic با کسب ۷۶۶۶ امتیاز نسبت به ۶۱۷۳ امتیاز A16 Bionic حدود ۲۴ درصد برتری دارد.

علاوه بر عملکرد پردازشی بهتر، تصویر لورفته از بنچمارک A17 Bionic نشان می‌دهد این تراشه از لحاظ گرافیکی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. A17 Bionic در بنچمارک Metal به امتیاز ۳۰۶۶۹ دست یافته که بالاتر از تراشه M1 اپل است. شایعات پیشین از افزایش ۱۷ درصدی عملکرد گرافیکی نسبت به M1 خبر داده بودند.

البته هنوز نمی‌توان این اعداد را به طور قطعی تأیید کرد و باید منتظر معرفی رسمی آیفون‌های ۱۵ توسط اپل در شهریور ماه بود.

نظر شما در مورد پردازنده‌های موبایلی اپل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید