اخبار تکنولوژی

اتحاد ضد اپلی ایلان ماسک و مدیرعامل اسپاتیفای!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اسپاتیفای و ایلان ماسک قبلا علیه دستورالعمل‌های اپ استور اپل در گذشته صحبت کرده بودند. ماسک و مدیر عامل اسپاتیفای، دانیل اک، در یک تبادل توییت در این هفته، دوباره دستورالعمل‌های اپل را زیر سوال بردند، و اک از اپل به عنوان «پوچ» یاد کرد و ماسک گفت که آن‌ها یک «مشکل جدی مقیاس‌پذیری» دارند.

گفتگو از زمانی آغاز شد که توییتر هفته گذشته پشتیبانی از همه کاربران را برای ارائه “اشتراک توییتر بلو” را در این پلتفرم راه اندازی کرد. ماسک پس از پرسش از کاربران، این اطلاعیه را پیگیری کرد تا توضیح دهد که چرا تهیه اشتراک‌ در آیفون بیشتر از نسخه وب و اندروید طول می‌کشد.

ماسک گفت: “توجه داشته باشید، چند روز بیشتر طول می‌کشد تا اشتراک‌ها در آیفون در مقابل وب و اندروید فعال شوند، زیرا همه اشتراک‌ها در حال حاضر باید توسط اپل تایید شوند.”

این موضوع مربوط به دستورالعمل‌های App Store در مورد اشتراک‌های درون برنامه‌ای برای محتوای دیجیتال است که توییتر باید از آن‌ها پیروی کند زیرا این اشتراک‌های جدید از طریق برنامه نسخه آیفون در دسترس هستند.

Spotify از گذشته تا به حال از مخالفان سرسخت دستورالعمل‌های App Store بوده است. این شرکت حتی شکایات ضد تراست را علیه اپل در اتحادیه اروپا ارائه کرده است و استدلال می‌کند که اپل می‌تواند اشتراک Apple Music را بدون هیچ مبلغ اضافه‌ای در داخل برنامه ارائه دهد، در حالی که اگر Spotify باید 30٪ (یا 15٪ از سال دوم) از درآمد اشتراک‌های خود را به اپل پرداخت کند!

ایلان ماسک قبل‌تر به این موضوع اشاره کرده بود که هزینه های اپ استور اپل اساساً مانند مالیات 30 درصدی برای استفاده از اینترنت است.

البته از این موضوع نیز نباید غافل شد که شخص ایلان ماسک نیز کم از اپل ندارد؛ چرا که ایلان ماسک برای تک تک قابلیت‌های توییتر، هزینه‌های عجیبی را از کاربران دریافت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید