اخبار تکنولوژی

ماجراهای دادگاه میان اپیک گیمز و اپل ادامه دارد!

نویسنده : دانیال نوروزی۲۸ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

به نظر می‌رسد که درگیری بین اپیک گیمز و اپل، علیرغم تصمیم دادگاه مبنی بر عدم رسیدگی به درخواست تجدیدنظر از طرفین، همچنان ادامه دارد.

همین ماه گذشته، داستان شکایت اپیک علیه اپل به جریان افتاد، زیرا اپیک اذعان داشت که اپل به دستور دادگاه و قاضی بی‌احترامی کرده است. خالق Fortnite ادعا کرد که اپل به اندازه کافی از حکم دادگاه در خصوص اجازه دادن به توسعه‌دهندگان برای اتصال به پلتفرم‌های پرداخت خارجی، معروف به قوانین ضد فرمان اپل، پیروی نکرده است. اپل نیز این ادعاها را رد می‌کند.

رویترز گزارش می‌دهد که سازنده آیفون، نقض حکم دادگاه در مورد اپ استور را رد کرده و از یک قاضی فدرال در کالیفرنیا خواسته است تا درخواست اپیک گیمز برای بررسی این موضوع را رد کند. اپل استدلال‌های خود را در یک پرونده، به قاضی ناحیه اوکلند در ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز که بر شکایت اپیک گیمز در سال 2020 نظارت داشت، ارائه کرده است. این شکایت، اپل را به نقض قوانین ضد انحصار، به دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌اش در مورد نحوه دانلود برنامه‌ها و پرداخت توسط مصرف‌کنندگان، متهم کرد.

اپل در پرونده خود اذعان کرد که اپیک گیمز قصد دارد ابزارها و فناوری‌های اپل را به صورت رایگان و ناعادلانه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. در این بیانیه آمده است که اپیک قصد دارد دادگاه عملیات تجاری اپل را به گونه‌ای مدیریت کند که سودآوری شرکت خود را افزایش دهد. اپل در ادامه بیان کرد:

 «حرکت اپیک گیمز آخرین تلاش آن‌ها برای عرضه رایگان برنامه‌ها برای iOS و پایگاه کاربران این سیستم عامل است… آن‌ها حتی مبلغ جایگزینی را پیشنهاد نمی‌کنند که اپل بتواند بابت استفاده از ابزارها و فناوری‌های خود، از کاربران دریافت کند».

اپل قبلا به دادگاه گفته بود که به تمامی دستورات ذکر شده عمل کرده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برای اضافه کردن لینک پرداخت شخصی، به اپل درخواست دهند. اما اپیک گیمز فکر می‌کرد که این فقط یک شعار است، زیرا اپل همچنان می‌خواست توسعه‌دهندگان را از جستجوی جایگزین برای اپ استور باز دارد.

ماه گذشته، ایلان ماسک، ایکس، متا، مایکروسافت و Match Group، استدلال‌های اپیک گیمز را تایید کردند و به راجرز اطلاع دادند که اپل به شکل آشکار، قوانین دادگاه را نقض کرده است. در یک پرونده مرتبط علیه گوگل آلفابت که توسط اپیک گیمز مطرح شده است، پیش‌بینی می‌شود که قاضی سانفرانسیسکو در اواخر سال جاری، حکم جداگانه‌ای را برای آن صادر کند که قطعا بر فروشگاه گوگل پلی تاثیر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید