اخبار تکنولوژی

پاییز امسال منتظر آیپد مینی 7 باشید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

افشاگر معروف اپل، ShrimpApplePro، در توییت‌های اخیر خود اشاره کرده است که شواهدی مبنی بر عرضه یک مدل جدید از آیپد مینی دیده است. به گفته این افشاگر، احتمالا نسل هفتم آیپد مینی در راه است که البته جزئیات بیشتر آن را در زمان مناسب منتشر خواهد کرد. پیش‌تر نیز مارک گورمن از بلومبرگ و مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، پیش‌بینی کرده بودند که اپل قصد دارد آیپد مینی را با مشخصات بهبودیافته در سال جاری میلادی معرفی کند.

اشارات ShrimpApplePro به نسل جدید آیپد مینی در کنار خبرها درباره مدل‌های جدید اپل واچ، می‌تواند نشان‌دهنده عرضه زودهنگام این تبلت کوچک باشد. البته هنوز جزئیات دقیق و زمان معرفی آن مشخص نیست و باید منتظر اخبار بیشتر بمانیم.

مانند نسل یازدهم آیپد، ارتقای تراشه ممکن است محتمل‌ترین ویژگی آیپد مینی بعدی باشد؛ جنبه‌ای که توسط گزارش‌های دیگر نیز شایعه شده است. آیپد مینی فعلی دارای تراشه A15 Bionic است. انتظار می‌رود تا اوایل سال 2024، آیفون 15 و آیفون 15 پرو به‌ترتیب با A16 Bionic و A17 Bionic به‌فروش برسند، به این معنی که مینی آیپد آینده احتمالا یکی از این پردازنده‌ها را دریافت خواهد کرد.

یک پیشرفت جزئی در مشخصات نیز می‌تواند شامل ارتقا دوربین‌های جلو و عقب باشد که به‌طور بالقوه ویژگی‌هایی مانند Photonic Engine را برای اولین بار به آیپد می‌آورد. ضبط ویدئو ProRes، زوم صدا، ضبط صدای استریو و حالت پرتره، همگی ویژگی‌های جدید قابل‌ قبولی در این زمینه هستند.

جدیدترین مدل‌های آیپد پرو، برای اولین بار، ارتقای اتصال مانند وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 را در دسته آیپد دریافت کردند. تا سال 2024، به‌نظر می‌رسد بسیار محتمل است که این قابلیت‌ها به آیپد مینی راه پیدا کند. همچنین این امکان وجود دارد که قابلیت قلم شناور اپل، یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری iPad Pro، درنهایت به آیپد مینی نیز راه می‌يابد، اما درحال‌حاضر اطلاعات کمی در مورد اینکه این دستگاه دقیقاً چه چیزی ارائه خواهد کرد، وجود دارد.

باید تا پاییز سال جاری منتظر بمانیم و ببینیم اپل چه برنامه‌هایی برای طرفداران سری تبلت‌های کامپکت خود دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید