اخبار تکنولوژی

فسیل با دنیای ساعت‌های هوشمند خداحافظی می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در چرخشی غافلگیرکننده و اندکی غم‌انگیز، کمپانی فسیل اعلام کرده است که دیگر ساعت هوشمند تولید نخواهد کرد و نسل ششم (Gen 6) آخرین سری از این محصولات خواهد بود.

با توجه به رقابت شدید و رو به افزایش در بازار ساعت‌های هوشمند، دور از ذهن نیست که فسیل تصمیم به خروج از این عرصه گرفته باشد.

با این حال، نکته‌ی عجیب این است که فسیل یکی از معدود شرکت‌هایی بود که هر سال چندین ساعت هوشمند جدید به بازار عرضه می‌کرد. به نظر می‌رسد فروش این محصولات به قدری ضعیف بوده که فسیل را مجبور به اتخاذ این تصمیم دشوار کرده است.

سخنگوی فسیل، آماندا کاستلی، در بیانیه‌ای به The Verge اعلام کرد که این شرکت منابع خود را برای حمایت از بخش اصلی کسب‌و‌کار خود، یعنی ساعت‌های سنتی، جواهرات و چرم، متمرکز خواهد کرد و بازار ساعت‌های هوشمند را به سایر بازیگران واگذار می‌کند.

او در این باره گفته است: «با توجه به تغییرات قابل توجهی که در چند سال گذشته در عرصه‌ی ساعت‌های هوشمند رخ داده است، تصمیم استراتژیک برای خروج از این بازار گرفته‌ایم. گروه فسیل منابع خود را برای تقویت نقاط قوت و بخش‌های اصلی کسب‌و‌کار خود که همچنان فرصت‌های رشد قوی را برای ما فراهم می‌کنند، یعنی طراحی و توزیع ساعت‌های سنتی، جواهرات و چرم تحت برندهای خودمان و همچنین برندهای دارای حق امتیاز، متمرکز خواهد کرد.»

لازم به ذکر است که فسیل تایید کرده است که به مدت چند سال به ارائه آپدیت برای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS خود ادامه خواهد داد. این خبر خوبی برای افرادی است که هم‌اکنون یکی از محصولات فسیل را در اختیار دارند.

به احتمال زیاد، فسیل در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای فروش موجودی انبارهای خود، تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر خواهد گرفت. اگر به دنبال یک ساعت هوشمند ارزان و در عین حال شیک هستید، حواس‌تان به این حراج‌ها باشید!

دیدگاهتان را بنویسید