اخبار تکنولوژی

اپل تولید هدست ویژن پرو را کاهش می‌دهد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

روزنامه معتبر اقتصادی فایننشال تایمز گزارش داده است که شرکت اپل در حال کاهش هدف‌های تولید هدست مورد انتظار خود، ویژن پرو است. علت این تغییر میزان تولید، وجود مشکلات در تولید این هدست پیچیده و پرهزینه عنوان شده است.

روزنامه معتبر اقتصادی فایننشال تایمز فاش کرده که شرکت اپل قصد دارد در سال 2024 تنها کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو به قیمت ۳۴۹۹ دلار تولید کند. عالوه بر این، منابع آگاه بی‌نام که ظاهراً در چرخه تولید اپل دخالت دارند، می‌گویند که اپل نقشه تولید نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر این عینک فوق‌پیشرفته را به تأخیر انداخته است.

در این گزارش آمده دو تأمین‌کننده قطعات عینک ویژن در چین به‌طور جداگانه اعلام کرده‌اند که اپل در سال نخست تنها برای ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار عدد از این عینک قطعات سفارش داده است. به‌نظر می‌رسد که اپل تخمین‌های خود را درباره فروش این محصول کاهش داده است.

دو منبع ناشناس می‌گویند که این تغییرات نشان از کاهش قابل توجهی در مقایسه با هدف اپل مبنی بر فروش یک میلیون واحد از هدست ویژن پرو در دوازده ماه نخست عرضه دارد. از آنجایی که کوپرتینویی‌ها تنها عرضه این محصول را در ابتدا محدود به بازار آمریکا کرده اند، به نظر می‌رسد که فروش این محصول با محدودیت‌های بیشتری روبرو شود.

اپل و لوکس‌شیر، تنها سازنده هدست ویژن پرو، در خصوص این موضوع واکنشی نشان ندادند.

هدست ویژن پرو ماه گذشته رسماً معرفی شد. این دستگاه که ساخت آن بیش از هفت سال به طول انجامید، ویژگی‌های جذابی مانند ردیابی دقیق چشم و حرکت دست‌ها را ارائه داد. اما زمان عرضه آن سال ۲۰۲۴ است. اپل در این بازه به دنبال فرصت کافی برای توسعه اپلیکیشن‌های این هدست است. البته قیمت عجیب ۳۵۰۰ دلاری این هدست باعث شده تا بسیاری نتوانند برای خرید آن برنامه‌ریزی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید