اخبار تکنولوژی

هدست بعدی اپل ویژن می‌تواند یک انقلاب در صنعت پزشکی و سلامت باشد!

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل در حال کار روی فناوری گجت‌هایی مانند اپل ویژن پرو است که داده‌های بیومتریک و مکان را ردیابی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

طبق گزارش Apple Insider، رسانه‌ای که کاملا روی تولیدات شرکت اپل تمرکز دارد، این کمپانی و  غول فناوری کوپرتینویی با خرید حق امتیازی تحت عنوان “دستگاهی برای نظارت بر سلامت”، ممکن است سیستمی را برای نظارت بر داده‌های بیومتریک کاربر، ارائه پیشنهادات و مدیریت بحران تولید کند. این پتنت احتمالا به هدست‌های آینده اپل اشاره می‌کند که می‌توان آن‌ها را دائما پوشید، احتمالا مانند عینک‌های اپل که در مورد آن بسیار صحبت می‌شود.

برخلاف دستگاه‌های واقعیت مجازی (VR) که صرفا به ورودی‌های کامپیوتری متکی هستند، محیط‌های واقعیت ترکیبی، ورودی‌های محیط فیزیکی را با عناصر مجازی ترکیب می‌کنند. به عبارتی دیگر، یک محیط واقعیت ترکیبی، جایی بین یک محیط کاملا فیزیکی و یک محیط کاملا مجازی است. فناوری توصیف شده در پتنت مذکور، فقط اطلاعاتی کلی را به ما ارائه می‌دهد. مشابه آنچه که اپل واچ در هنگام از حال رفتن یا حوادث قلبی ارائه می‌کند، این فناوری جدید، به طور مداوم بر فعالیت و مکان کاربر نظارت دارد تا نکات بهداشتی را در بهترین زمان ممکن به او ارائه دهد.

برای مثال، تصور کنید یک دستگاه MR متوجه می‌شود که فراموش کرده‌اید داروهایتان را ببرید و شما را به جایی که آن‌ها را نگه می‌دارید، راهنمایی می‌کند. یا شاید متوجه شود که آب بدنتان کم شده است و به شما یادآوری می‌کند که هیدراته بمانید. حتی این فناوری شاید بتواند شما را تا آشپزخانه هم راهنمایی کند. یکی دیگر از ویژگی های این فناوری اپل، می‌تواند تنظیم فوکوس برای کاربرانی با مشکلات بینایی باشد. این ویژگی می‌تواند همه چیز را برای افرادی که به زوایای دید متفاوتی برای مطالعه و دیدن نیاز دارند، تغییر دهد. این عینک می‌تواند دوربینی یا نزدیک‌بینی را بر اساس آنچه شما تعیین می‌کنید، انتخاب کند.

در حالی که فناوری MR فعلی عمدتا در مورد افزایش بهره‌وری و سرگرمی است، این رویکرد سلامت‌محور نشان می‌دهد که چگونه این ابزارهای پوشیدنی می‌توانند تاثیری جدی بر زندگی کاربران بگذارند. با این حال، باید به این نکته توجه کرد که این ثبت اختراع، استفاده نهایی از یک فناوری را تضمین نمی‌کند. یک پتنت، به مالک مذکور حقوق انحصاری ثبت یا اختراع یک محصول جدید را ارائه می‌دهد، اما آن‌ها را ملزم به توسعه آن نمی‌کند. در این مورد، اپل به عنوان مالک این پتنت، ممکن است تصمیم بگیرد به هر دلیلی این پروژه را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید