اخبار تکنولوژی

آیفون‌های آینده نیازی به گارد محافظ نخواهند داشت!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۹ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی در حال کار برروی پتنتی است که کاربران را از گارد و قاب محافظ برای گوشی‌های آیفون بی‌نیاز می‌کند. اپل در تلاش است تا آیفون‌ها را در برابر خط و خراش مقاوم کند تا دیگر کاربران مجبور به استفاده از گارد یا قاب محافظ نباشند.

با وجود این که اپل از فروش لوازم جانبی مانند گارد و قاب محافظ، درآمد زیادی دارد، اما ظاهرا کوپرتینویی‌ها قید درآمد هنگفت خود را زده و قصد دارند تا مقاومت فیزیکی آیفون‌ها را افزایش دهند.

اپل در مورد پتنت Spatial Composites توضیح می‌دهد:

«گوشی‌ها، ساعت‌ها و تبلت‌ها ممکن است با سطوح مختلفی در تماس باشند که باعث آسیب‌دیدگی یا ساییدگی سطح دستگاه می‌شود. مواد معمولی مختلفی که برای چنین دیوایس‌هایی در نظر گرفته می‌شود، ممکن است دارای ترکیبات متفاوتی از ویژگی‌های مربوط به استحکام، ظاهر، مقاومت در برابر سایش، محافظ الکترومغناطیسی و موارد مشابه باشد.»

اپل برای مقاوم‌سازی آیفون، قصد دارد چند مدل مواد مختلف را به ترکیبات شاسی گوشی خود اضافه کند تا به مقاومت آن‌ها بیافزاید.

در طرح گرافیکی پتنت اپل دیده می‌شود که این شرکت تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌پذیری براثر خراشیدگی را دیده است و احتمال دارد روی نسل‌های بعدی آیفون از آن استفاده کند.

باید دید اپل در کدام نسل از آیفون‌های خود قصد استفاده از این پتنت را دارد؛ با توجه به سابقه‌ی اپل در زمینه‌ی استفاده از پتنت‌های خود، احتمال می‌رود از این پتنت در آیفون‌های اولترا که احتمالا دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراشیدگی هستند استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید