اخبار تکنولوژی

گلکسی بوک 4 اج با اسنپدراگون ایکس الیت از مک‌بوک ایر M3 سریع‌تر می‌شود!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق برخی از گزارشات، ظاهرا لپ‌تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ به که پردازنده اسنپ‌دراگون ایکس الیت مجهز است، می‌تواند از مک‌بوک ایر M3 اپل سریع‌تر باشد.

در اکتبر ۲۰۲۳، کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت را به عنوان جدیدترین پردازنده پرچمدار مبتنی بر آرم برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی معرفی کرد. این پردازنده وعده می‌دهد که نه تنها عملکردی بهینه‌تر به ازای هر وات نسبت به پردازنده‌های مبتنی بر معماری x64 شرکت‌های AMD و اینتل ارائه دهد (که در نهایت منجر به عملکرد عالی و عمر باتری فوق‌العاده به طور همزمان می‌شود)، بلکه تراشه M3 اپل را که در جدیدترین مدل مک‌بوک ایر به کار رفته است، شکست دهد. حالا به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد از دستاورد کوالکام به نفع خود استفاده کند و به دنیا نشان دهد که لپ‌تاپ‌های ویندوزی می‌توانند مک‌بوک‌ها را شکست دهند.

طبق گزارش جدیدی از وب‌سایت The Verge، مایکروسافت قصد دارد در رویدادی که در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۲۴ برگزار می‌کند، لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت را به نمایش بگذارد. در این رویداد، این شرکت می‌خواهد نشان دهد که این پردازنده (و لپ‌تاپ‌های ویندوزی) می‌توانند از تراشه M3 اپل در جدیدترین مک‌بوک ایر در زمینه اجرای کارهای نیازمند به پردازنده قوی، تسریع هوش مصنوعی و حتی اجرای بهتر شبیه‌ساز برنامه (اجرای برنامه‌هایی که به صورت بومی برای این پلتفرم ساخته نشده‌اند، به عبارت دیگر اجرای برنامه‌های ساخته‌شده برای معماری x64) نسبت به نرم‌افزار Rosetta 2 اپل پیشی بگیرد.

در حال حاضر، برنامه‌های زیادی برای ویندوز وجود ندارند که به صورت بومی روی پردازنده‌های مبتنی بر آرم اجرا شوند و لپ‌تاپ‌های موجود با این پردازنده‌ها نمی‌توانند برنامه‌های ساخته‌شده برای معماری x64 را با کارایی بالا اجرا کنند که منجر به عملکرد ضعیف و عمر باتری پایین و در نهایت تجربه کاربری نامطلوبی می‌شود. با این حال، اگر عملکرد شبیه‌ساز برنامه روی اسنپدراگون ایکس الیت به همان خوبی‌ای باشد که مایکروسافت قصد دارد به نمایش بگذارد، افراد زیادی لپ‌تاپ‌های مجهز به این پردازنده را خریداری خواهند کرد که باعث افزایش محبوبیت لپ‌تاپ‌های مبتنی بر آرم شده و در نهایت به سلطه لپ‌تاپ‌های اپل در زمینه عملکرد و کارایی پایان خواهد داد.

در همین راستا، سامسونگ قصد دارد لپ‌تاپی با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت به نام Galaxy Book 4 Edge معرفی کند. اگر اخبار اخیر وب‌سایت The Verge صحت داشته باشند، لپ‌تاپ آینده این غول فناوری کره جنوبی از مک‌بوک ایر سریع‌تر خواهد بود. مهم‌تر اینکه، این لپ‌تاپ می‌تواند گزینه عالی‌ای برای افرادی باشد که به دنبال جایگزین‌های ویندوزی برای مک‌بوک‌ها هستند. طبق گزارش‌ها، Galaxy Book 4 Edge دارای نمایشگر ۱۴ اینچی، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود. همچنین، این لپ‌تاپ ممکن است از قابلیت اتصال سلولار (5G) نیز پشتیبانی کند، چرا که اسنپدراگون ایکس الیت از این قابلیت ارتباطی پشتیبانی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید