اخبار تکنولوژی

فروش جهانی اپل ویژن پرو به زودی آغاز می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت اپل در حال آماده سازی برای فروش هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در خارج از ایالات متحده آمریکا است. این شرکت صدها نفر از کارکنان خود را از فروشگاه های بین المللی به مقر اصلی در کالیفرنیا فراخوانده است تا آموزش های لازم در خصوص نحوه کارکرد با هدست 3500 دلاری ویژن پرو را فرا بگیرند.

طبق این گزارش، اپل قصد دارد پس از برگزاری کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) که از تاریخ 21 تا 25 خرداد برنامه ریزی شده است، هدست ویژن پرو را در بازارهای بین المللی عرضه نماید. مقامات اپل پیش از این اعلام کرده بودند که ویژن پرو در سال 2023 میلادی عرضه خواهد شد، اما هنوز زمان دقیق انتشار این محصول در بازارهای جهانی مشخص نیست.

براساس گزارش اخیر بلومبرگ، شرکت اپل در حال آماده سازی برای عرضه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در بازارهای بین المللی است. در این راستا، کارمندانی از کشورهای آلمان، فرانسه، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و چین در یک برنامه آموزشی چهار روزه شرکت می کنند تا نحوه فروش این هدست 3500 دلاری را در بازارهای جهانی فرابگیرند. تاکنون اپل واکنشی به گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ نشان نداده است.

هدست ویژن پرو در ژوئن 2022 رونمایی شد و از تاریخ 2 فوریه 2023 در ایالات متحده عرضه گردید. عرضه این محصول در بازارهای جهانی می تواند به اپل در افزایش میزان فروش این دستگاه کمک شایانی نماید. اکنون باید منتظر ماند و دید که اپل در این مسیر با چه چالش ها و موانعی روبرو خواهد شد.

برخی تحلیلگران معتقدند پس از اشتیاق اولیه برای خرید هدست 3500 دلاری ویژن پرو، تقاضا برای آن کاهش یافته است. در ماه مارس، تیم کوک مدیرعامل اپل در یک برنامه تلویزیونی چینی اعلام کرد که این هدست در سال جاری به بازار چین عرضه خواهد شد و اپل سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه این کشور را نیز افزایش می دهد.

اکنون باید دید اپل در عمل چه استراتژی را برای عرضه جهانی هدست ویژن پرو دنبال خواهد کرد. برخی کارشناسان بر این باورند کشورهای پیشرفته و ثروتمندتر، احتمالا بازار بهتری برای این محصول گران قیمت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید