اخبار تکنولوژی

احتمال حذف ایمیل شما؛ پاکسازی برخی جیمیل ها بزودی به وسیله گوگل

جیمیل حساب های قدیمی را پاک می کند
نویسنده : سارا محمدی۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایمیل گوگل یا همان جیمیل (GMAIL) به میلیاردها کاربر خود هشدار می دهد که ممکن است حساب کاربری آنها در پایان سال حذف شود پس اگر حساب جیمیل شما حاوی اطلاعات مهمی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید و یا به دلایل دیگر حفظ آن برای شما مهم است این چند خط را بخوانید.

هشدار جیمیل به کاربران کم کار

دارندگان حساب جیمیل که از آن به اندازه کافی استفاده نمی کنند ممکن است حساب کاربری خود را تا پایان سال از دست بدهند. این یک هشدار از سوی GMAIL است. به نظر می رسد گوگل در حال برنامه ریزی برای پاکسازی حساب های قدیمی و بلااستفاده جیمیل در پایان سال است.

به این ترتیب حساب‌های جیمیل شما که حداقل دو سال است به آن وارد نشده‌اید، برای همیشه پاک می‌ شوند. این غول فناوری گفته که از دسامبر (آذر ماه) شروع به حذف پروفایل های غیرفعال جیمیل خواهد کرد. در صورت حذف حساب جیمیل، شما دیگر به ایمیل های قدیمی خود دسترسی ندارید و همه اسناد و عکس ها را از دست خواهید داد.

هدف گوگل از این پاکسازی حفظ امنیت کاربران است، زیرا حساب های جیمیلی که کمتر استفاده می شوند معمولا دارای کلمه های عبور قدیمی و فاقد ویژگی های جدید مانند احراز هویت دو عاملی بوده و در معرض خطراتی مانند دسترسی غیرمجاز به اطلاعات و هرزنامه ها هستند.

هشدار گوگل به حساب ایمیل یا ایمیل بازیابی کاربرانی که حساب جیمیل ایجاد کرده و از آن استفاده نکرده اند ارسال می شود.

اگر نمی خواهید جیمیل شما حذف شود باید مطمئن شوید که در طول 2 سال حداقل یک بار وارد حساب جیمیل خود شده اید.

دیدگاهتان را بنویسید