اخبار تکنولوژی

آخرین به‌روزرسانی IOS منتشر شد؛ هرچه سریع‌تر آن را دانلود کنید!

آخرین به‌روزرسانی IOS منتشر شد؛ هرچه سریع‌تر آن را دانلود کنید!
نویسنده : عضو تحریریه۲۰ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در حالی که تنها دو هفته از انتشار iOS 16.4 می‌گذرد، اپل iOS 16.4.1 را در روز جمعه منتشر کرد. آخرین به‌روزرسانی برای رفع چند باگ و آسیب‌پذیری امنیتی منتشر شده‌است؛ این به‌روزرسانی همچنین برخی از مشکلاتی را که کاربران آیفون در هفته‌های اخیر تجربه کردند، مانند عدم پاسخگویی دستیار صوتی اپل به درخواست‌ها را برطرف می‌کند.

برای اینکه آخرین به‌روزرسانی اپل را نصب کنید باید به مسیر Settings > General > Software Update  بروید و روی Download and Install ضربه بزنید.

در تازه‌ترین به‌روزرسانی اپل وصله‌هایی برای رفع دو مشکل امنیتی قرار گرفته شده‌است، که به گفته اپل ممکن است به طور فعال کاربر را مورد سوءاستفاده قرار دهد؛ حفره امنیتی که اپل در رفع آن در تازه‌ترین به‌روزرسانی اقدام کرده‌است، به افراد سوءاستفاده‌گر این امکان را می‌دهد تا به فایل‌های شخصی شما دسترسی داشته باشند و یا کد یا برنامه‌های مخرب خود را بر روی دستگاه شما بارگذاری کنند و یا حتی سیستم شما را هر طور که می خواهند تغییر دهند.

راه حل دیگر مربوط به رفع یک مشکل WebKit است که در آن برخی از محتوا‌های وب که مخرب هستند، باعث اجرای کد‌هایی در دستگاه شما خواهند شد؛ این مشکل به نوعی هک تلقی می‌شود که می تواند بدون اطلاع شما برای اجرای دستورات روی دستگاه شما استفاده شود، می‌توان از آن برای بارگیری ویروس، تغییر نرم‌افزار و ایجاد مشکلات دیگر در دستگاه شما استفاده کرد.

هر دوی این باگ‌های امنیتی می‌توانند مورد سوءاستفاده قرار گیرند و آیفون و اطلاعات شخصی شما را به خطر بیاندازند؛ با این حال، iOS 16.4.1 باید هر دو مشکل را برطرف کند و از شما و دستگاهتان محافظت کند.

به‌روزرسانی جدید همچنین دو مشکل دیگر که کاربران آیفون در هفته‌های اخیر با آن مواجه شده‌اند را نیز برطرف می‌کند؛ یکی از آن‌ها عدم پاسخگویی دستیار صوتی اپل، به درخواست‌های کاربران است و دیگری عدم نمایش رنگ پوست ایموجی‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید