اخبار تکنولوژی

به‌روزرسانی iOS 17.3 و iPad OS 17.3 با تمرکز روی ویژگی‌های حفاظتی منتشر شد

تراشه ۲ نانومتری پیشرفته آیفون ۱۷
نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مهم‌ترین ویژگی جدید iOS 17.3، «حفاظت از دستگاه سرقت‌شده» است. این ویژگی، در صورت سرقت دستگاه و دسترسی سارق به رمز عبور، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند.

اپل امروز نسخه‌های iOS 17.3 و iPadOS 17.3 را برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد. برخلاف شیوه‌ی به‌روزرسانی‌های کند و مرحله‌ای گوگل، این به‌روزرسانی‌ها همان‌طور که انتظار می‌رفت، برای همه‌ی کاربران در دسترس هستند.

با فعال‌سازی این قابلیت، برای دسترسی به رمزهای عبور ذخیره‌شده، تایید هویت با Face ID یا Touch ID ضروری است. تغییر تنظیمات حساس مانند رمز عبور Apple ID یا رمز عبور دستگاه نیز با تاخیر امنیتی محافظت می‌شود (مگر اینکه آیفون در مکان‌های آشنا باشد). در این صورت، پس از تأیید هویت با Face ID یا Touch ID، باید یک ساعت صبر کنید و سپس دوباره تأیید هویت زیستی موفقیت‌آمیزی انجام دهید.

این ویژگی واقعا یکی از آن مواردی است که تعجب می‌کنید چرا تاکنون وجود نداشته است و کاملا منطقی به نظر می‌رسد. امیدواریم گوگل و سازندگان دستگاه‌های اندرویدی به سرعت الهام گرفته و چیزی مشابه را برای کاربران خود ارائه دهند.

علاوه بر این، این به‌روزرسانی یک تصویر زمینه جدید را به همراه دارد و Apple Music به شما امکان می‌دهد با دوستان خود بر روی لیست‌های پخش همکاری کنید (از جمله اضافه کردن واکنش‌های emoji به هر آهنگ). AirPlay اکنون از پشتیبانی هتل‌ها برخوردار است که به شما امکان می‌دهد محتوا را مستقیما در تلویزیون اتاق خود در هتل‌های منتخب پخش کنید. تشخیص تصادف نیز بهینه‌سازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید