اخبار تکنولوژی

سیستم عامل iOS 18 به واسطه فناوری‌های انحصاری اپل پیشرفت زیادی می‌کند

سیستم عامل iOS 18
نویسنده : دانیال نوروزی۲۹ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با انتشار سیستم عامل iOS 18، تمام محصولات شرکت اپل با پیشرفت‌های تازه‌ و مطلوبی روبه‌رو خواهند شد.

شرکت اپل وارد دوران هوش مصنوعی می‌شود. این کمپانی در نظر دارد تا با تکیه بر قدرت سخت‌افزار، محصولات iPad و iPhone خود را به بالاترین سطح ایمنی مجهز کنند. یکی از دلایلی که مردم تا این اندازه به ساخته‌های اپل علاقه‌مند هستند، همین بحث ایمنی است. ظاهرا سیستم عامل iOS 18 از این قاعده مستثنی نیست و شرکت اپل برای اولین بار، وارد حوزه کار با هوش مصنوعی خواهد شد. این کمپانی می‌خواهد تجربه عمیق‌تری را در این زمینه به کاربران خود ارائه دهد.

این خبر توسط رسانه‌هایی از جمله Apple Insider تایید شده است. این منابع مدعی شدند که اپل قصد دارد محساباتی برای امکانات مربوط به هوش مصنوعی در iOS 18 انجام دهد. ویژگی‌های Touch-ID و Face-ID اپل از جمله پروفایل‌های امنیتی محبوب اپل بودند. حالا، این کمپانی می‌خواهد با هوش مصنوعی، آزادی عمل بیشتری در اختیار مشترکین خود قرار دهد.

هدف اپل این است تا با استفاده از محصول انحصاری خود با نام رمزی Ajax که یک مدل زبانی گسترده است، پردازش‌های پایه لازم برای iOS 18 را انجام دهد. این مورد می‌تواند باعث خلق یک چت‌بات انحصاری اپل شود تا عملکرد محصولاتی نظیر iMessage، Siri، Spotlight Search و حتی Safari را بهبود ببخشد. با Ajax LLM، اپل بیشترین میزان ایمنی را با بهره از چیپ‌های مخصوص AI، به گوشی‌های iPhone خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید