اخبار تکنولوژی

جدیدترین جزئیات از iOS 18 / مرکز کنترل بازنگری‌شده و جلوه‌های متن جدید در iMessage

سیستم عامل iOS 18
نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در روزهای منتهی به کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) سال ۲۰۲۴، تقریبا همه چیزهایی که این شرکت قصد رونمایی از آن‌ها را دارد به صورت آنلاین فاش شده است. همین دیروز، بلومبرگ گزارش داد که سیری در iOS 18 یک بازنگری هوش مصنوعی دریافت می‌کند و حالا جزئیات بیشتری از iOS 18 فاش شده است.

کمی پس از انتشار مقاله‌ای در مورد بازنگری سیری توسط مارک گورمن از بلومبرگ در روز پنجشنبه، او با به اشتراک گذاشتن چند تکه اطلاعات اضافی در X (شبکه اجتماعی سابق توییتر) حاضر شد. اول، او اشاره کرد که برنامه تنظیمات iOS یک رابط کاربری جدید و تمیزتر دریافت می‌کند که پیمایش در آن آسان‌تر باشد. او همچنین ادعا کرد که به‌روزرسانی‌هایی برای مرکز کنترل در نظر گرفته شده است، اما جزئیاتی ارائه نکرد:

«افراد زیادی که از macOS 15 و iOS 18 استفاده می‌کنند، همچنان به بازنگری تنظیمات اشاره می‌کنند. بدیهی است که این یک تغییر عمده نیست، اما یک رابط کاربری جدید با چیدمان سازماندهی‌شده‌تر و تمیزتر دریافت می‌کند که پیمایش در آن ساده‌تر است. همچنین جستجوی بسیار بهبودیافته‌ای دارد. به‌روزرسانی‌هایی نیز برای مرکز کنترل در نظر گرفته شده است.»

شایعات در مورد بازطراحی مرکز کنترل سال‌ها به صورت پراکنده منتشر می‌شد، اما به نظر می‌رسد اپل سرانجام ممکن است در اواخر امسال آن را انجام دهد.

سپس، در صبح جمعه، MacRumors با افشای اطلاعات خاص خود در مورد iOS 18 وارد میدان شد. طبق گزارش این سایت، اپل در به‌روزرسانی بزرگ بعدی iOS، جلوه‌های متن در iMessage را ارتقا می‌دهد. در حال حاضر، کاربران آیفون می‌توانند پیام‌هایی با جلوه‌هایی ارسال کنند که حباب‌های پیام‌های فردی یا جلوه‌های تمام‌صفحه را تغییر می‌دهند که کل صفحه نمایش را با انیمیشن‌هایی مانند لیزر یا آتش‌بازی پر می‌کند.

در iOS 18، کاربران قادر خواهند بود جلوه‌های پیام را به کلمات جداگانه در یک پیام متنی اضافه کنند. این کار می‌تواند منجر به تجربه‌ای بسیار آشفته‌تر در ارسال پیامک شود، اما به نظر می‌رسد اگر واقعاً نیاز به تأکید بر روی یک یا دو کلمه در متن خود دارید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

هوش مصنوعی قرار است ستاره اصلی نمایشگاه WWDC 24 باشد، اما به نظر می‌رسد اپل چندین تغییر و به‌روزرسانی دیگر را نیز برای سیستم‌عامل موبایل خود در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید