اخبار تکنولوژی

آیا آیپد ایر 2024 از گلکسی تب اس 9 بهتر است؟

نویسنده : دانیال نوروزی۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل از مدل جدید آیپد ایر ۲۰۲۴ با تراشه قدرتمند M2 رونمایی کرد، اما آیا از گلکسی تب اس ۹ سامسونگ بهتر است؟

اپل آیپد ایر ۲۰۲۴ را در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی با تراشه M2 معرفی کرده است. این پردازنده نسبت به نسل قبل (M1) در مدل ۲۰۲۲، ۵۰ درصد سریع‌تر است اما قیمت نسل جدید هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته. با این قیمت، رقیب اصلی این آیپد جدید، گلکسی تب اس ۹ سامسونگ می‌شود. حالا سوال اینجاست، آیا باید به جای تب اس ۹، آیپد ایر ۲۰۲۴ را انتخاب کنید؟ نگاهی به ویژگی‌های هرکدام می‌اندازیم.

ویژگی‌های آیپد ایر ۲۰۲۴

اولین نکته‌ی قابل توجه، عرضه آیپد ایر ۲۰۲۴ در دو اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچی است که برای این سری تازگی دارد. تراشه M2 در این مدل، پردازنده مرکزی، گرافیکی و موتور عصبی (Neural Engine) سریع‌تری را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود عملکرد آن نسبت به نسل قبل، ۵۰ درصد بهبود پیدا کند. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با قابلیت سنتر استیج (Center Stage) حالا در لبه‌ی بالایی دستگاه در حالت افقی قرار گرفته که برای تماس‌های ویدیویی بسیار مناسب است. همچنین، این مدل از وای‌فای سریع‌تر و در نسخه‌های سلولار از نسل پنجم (5G) پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی پشت دستگاه ۱۲ مگاپیکسل است که عکس‌های باکیفیت و ویدیوهای 4K با جزئیات بالا و پشتیبانی از اسلوموشن ۲۴۰ فریم بر ثانیه را ضبط می‌کند. دو میکروفون با این دوربین‌ها هماهنگ عمل می‌کنند تا صدای محیط را به حداقل برسانند و صدایی که از دوربین در حال استفاده ضبط می‌شود را با کیفیت بهتری ثبت کنند. آیپد ایر جدید همچنین دارای بلندگوهای استریو در حالت افقی با قابلیت صدای فضایی (Spatial Audio) است. مدل ۱۳ اینچی صدای باکیفیت‌تری با باس دو برابر مدل ۱۱ اینچی ارائه می‌دهد.

در مقایسه با مدل M1، مدل جدید با تراشه M2 نمایشگر روشن‌تر (و بزرگ‌تر در مدل ۱۳ اینچی) اما با همان تکنولوژی رتینا مایع (Liquid Retina) دارد. همچنین گزینه‌های ذخیره‌سازی جدید ۵۱۲ و ۱ ترابایتی ارائه می‌دهد. دوربین‌ها و بدنه‌ی دستگاه بدون تغییر باقی مانده و عمر باتری هم تقریبا مشابه نسل قبل است. تنها تغییرات عمده، تراشه M2، گزینه‌های بیشتر برای ذخیره‌سازی و محل جدید دوربین است.

آیپد ایر ۲۰۲۴ در مقابل گلکسی تب اس ۹

تراشه M2 در آیپد ایر اپل مطمئناً از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که در تب اس ۹ قرار گرفته، سریع‌تر است. در حالی که هر دو سخت‌افزار مناسبی ارائه می‌دهند، تب اس ۹ سامسونگ نمایشگر بهتری دارد که از پنل AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. همچنین، قلم S Pen به صورت رایگان همراه این تبلت عرضه می‌شود، در حالی که برای آیپد ایر باید اپل پنسیل پرو را به صورت جداگانه خریداری کنید.

در نهایت، انتخاب شما به این بستگی دارد که کدام سیستم‌عامل با جریان کاری‌تان سازگارتر است. اگر در اکوسیستم اپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید و می‌خواهید از نرم‌افزارهایی مانند Final Cut یا Logic Pro استفاده کنید، آیپد ایر انتخاب بهتری است.

با این حال، اگر به دنبال تبلتی برای مصرف محتوای دیجیتال هستید، به طور خاص بخشی از اکوسیستم اندروید یا سامسونگ هستید، برای کارتان زیاد طراحی می‌کنید و به انعطاف‌پذیری اجرای نرم‌افزارهای مختلف اندروید نیاز دارید، در این صورت گلکسی تب اس ۹ با قیمت مناسب‌تر (با در نظر گرفتن وجود S Pen در جعبه) انتخاب بهتری خواهد بود. به طور کلی، هر دوی این تبلت‌ها می‌توانند بازی‌ها و سایر کارهای سنگین را به خوبی اجرا کنند، اما این انتخاب نرم‌افزار است که خرید شما را تعیین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید