اخبار تکنولوژی

iPadOS 18 با ماشین حساب از راه رسید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

اپل در رویداد WWDC 2024 از iPadOS 18 رونمایی کرد که ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتری را برای آیپدها به ارمغان می‌آورد. این نسخه جدید اواخر امروز به صورت نسخه آزمایشی برای توسعه‌دهندگان و از پاییز امسال برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت.

از جمله تغییرات مهم در iPadOS 18 می‌توان به شخصی‌سازی گسترده صفحه اصلی و کنترل سنتر اشاره کرد. کاربران می‌توانند با انعطاف‌پذیری و ابزارهای متعدد، آیکون‌ها و چینش صفحه اصلی را سفارشی کنند. همچنین کنترل سنتر نیز براساس نیازهای کاربر قابل تنظیم است و توسعه‌دهندگان می‌توانند گزینه‌های اضافی را به آن بیفزایند.

در زمینه بهبودهای نرم‌افزاری، iPadOS 18 یک نوار تب جدید را در بالای اپلیکیشن‌ها ارائه می‌کند که کنترل‌های ناوبری را فراهم می‌آورد و در صورت نیاز به گزینه‌های بیشتر، به یک منوی نوار کناری تبدیل می‌شود. علاوه بر این، انیمیشن‌های جدیدی نیز به بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌ها اضافه شده است.

یکی از مهمترین تغییرات در iPadOS 18، معرفی اپلیکیشن ماشین حساب برای آیپد است. پس از سال‌ها انتظار، اپل سرانجام این اپلیکیشن را که در گذشته به طور عجیبی در آیپد حذف شده بود، به این سیستم عامل اضافه کرده است.

بنابراین، iPadOS 18 گام بزرگی در جهت افزایش انعطاف‌پذیری و شخصی‌سازی برای کاربران آیپد محسوب می‌شود و با معرفی ویژگی‌های جدید و رفع کمبودهای گذشته، تجربه کاربری را در این دستگاه‌ها ارتقا می‌بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید