اخبار تکنولوژی

هند وارد رقابت با چین شد؛ آیفون 15 از هند عرضه خواهد شد!

هند وارد رقابت با چین شد؛ آیفون 15 از هند عرضه خواهد شد!
نویسنده : عضو تحریریه۲۰ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مارک‌ گورمن، خبرنگار مشهور بلومبرگ، در گزارشی افشا کرده‌است که اپل قصد دارد آیفون 15 را از هند عرضه کند؛ اتفاقی که حاکی از تنوع بخشیدن به سبد این غول فناوری آمریکایی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساخت قاب‌های آیفون 15 در هند توسط تامین‌کنندگان محلی مانند «جابیل» آغاز شده‌است، تامین‌کنندگانی که در حال حاضر محفظه‌های ایرپاد را مونتاژ می‌کنند و در آینده برنامه‌هایی برای گسترش به «اپل‌پنسل» دارند؛ گفتنی است که آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس به طور انحصاری در چین تولید خواهند شد.

در گذشته اپل در همکاری با تامین‌کنندگان هندی، با مشکلات کنترل کیفیت مواجه شده‌است که در حال حاضر تولید را به مدل‌ها و گزینه‌های رنگی خاصی، محدود کرده‌است.

طبق گزارشی که از سوی فایننشال‌تایمز، در اوایل سال جاری منتشر شد، از هر دو قاب گوشی آیفون که از خط تولید تاتا در هند خارج می‌شود، تنها یکی «به اندازه‌ای خوب است» که برای مونتاژ در فاکس‌کان ارسال می‌شود.

برای سالیان سال، چین اصلی‌ترین تولیدکننده محصولات اپل بوده‌است و می‌توان گفت بازار تولید آیفون به صورت انحصاری در دست دومین غول اقتصادی دنیا بوده‌است تا اینکه هند به تدریج وارد بازار شود؛ با خط تولید آیفون  15در هند، ظاهرا اپل انتظار دارد برای اولین بار دستگاه های جدیدی را از هر دو کشور به طور همزمان عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید