اخبار تکنولوژی

آیفون‌های 16 بدون تفاوت نسبت به سری قبل!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ دی ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مؤسسه تحقیقاتی بارکلیز گزارش جدیدی پیرامون انتظارات خود از اپل در سال جدید منتشر کرده است.

تحلیل‌گران این مرکز بر این باورند که اپل در حجم تولید و عرضه آیفون و همچنین رشد مک، آیپد و پوشیدنی‌ها ضعف دارد. طبق گزارش این مؤسسه، آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با تغییرات کم نسبت به نسل قبل عرضه می‌شوند. به همین دلیل بارکلیز هدف قیمت سهام اپل را از ۱۶۱ دلار به ۱۶۰ دلار کاهش داده است.

گزارش بارکلیز درباره انتظارات از اپل در سال جدید نکات مهمی را مطرح کرده است:

ادامه کاهش فروش آیفون با عرضه آیفون 16 به دلیل کمبود ویژگی‌های جدید که طرفداران این برند را اذیت می‌کند. مک و آیپد باید به سطح قبل از کرونا بازگردند در حالی که علی‌رغم بهبود سایر بخش‌ها هنوز 20 تا 30 درصد از آن سطوح بالاتر هستند. کاهش رشد خدمات اپل به دلیل افزایش نظارت‌ها که رشد 8 تا 10 درصدی در سال‌های مالی 2024 و 2025 را پیش‌بینی می‌کند که کمتر از تخمین قبلی 20 درصد است.

اکوسیستم اپل قوی است اما محصولات جدید رشد را در چند سال آینده سخت‌تر می‌کنند. با توجه به این موارد، بارکلیز هدف قیمت سهام اپل را کاهش داده است.

بارکلیز در گزارش خود اشاره می‌کند که تحقیقات زنجیره تأمین اپل نشان‌دهنده «کاهش فروش، ضعف و تغییر ترکیب به سمت مدل‌های پایه‌تر نسبت به نسخه‌های پرو که گران‌قیمت‌تر هستند» در آیفون بوده است. تحلیل‌گران بارکلیز انتظار ندارند آیفون 16 این روند را تغییر دهد و عقیده دارند این گوشی با تغییرات اندک نسبت به آیفون 15 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید