اخبار تکنولوژی

با دکمه مخفی آیفون برای افزایش طول عمر باتری گوشی آشنا شوید

افزایش سلامت باتری آیفون
نویسنده : سارا محمدی۳۰ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

آیفون ها دارای تنظیمات جالبی هستند که بعضی وقت ها از وجود آن ها بی خبریم، کاربران به تازگی متوجه شدند که دکمه مخفی آیفون می تواند شما را از تخلیه باتری نجات دهد پس بهتر است آن را همیشه روشن بگذارید! این تنظیمات شارژ باتری دستگاه در طول شب را متوقف می کند، که عکس آن چیزی است که می خواهید. این تنظیمات به گونه ای طراحی شده اند تا طول عمر باتری آیفون را افزایش دهند.

ویژگی بهینه سازی شارژ باتری داخل اپلیکیشن تنظیمات گوشی شما نهفته شده است. اگر آیفون شما در نگه داشتن باتری با مشکل مواجه است و خیلی زود بعد از جدا شدن از کابل شارژ تخلیه می شود، باید این ترفند را بدانید.

تنظیمات آیفون برای افزایش عملکرد باطری

آیفون از باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ استفاده می کند. با بالا رفتن عمر باتری ها از نظر ترکیبات شیمیایی، میزان شارژی که نگه می دارند کاهش می یابد. این بدان معنی است که اوج عملکرد و عمر باتری کاهش می یابد.

خوشبختانه دکمه ای در تنظیمات آیفون تعبیه شده است که می تواند سرعت این فرآیند طبیعی را کندتر کند. بنابراین، باید همیشه این دکمه را روشن نگه دارید. به منظور روشن کردن آن، این مراحل ساده را انجام دهید:

Open Settings > Battery > Battery Health & Charging > Optimised Battery Charging

این تنظیمات مقدار زمانی را که آیفون شارژ کامل خود را نگه می دارد، محدود می کند.

در اغلب موارد این به معنی توقف شارژ در هنگام شب وقتی خواب هستید و سپس رساندن شارژ به 100 درصد وقتی صبح بیدار می شوید، است. اپل توضیح می دهد: «عمر شیمیایی یک باتری از ترکیب پیچیده ای از چندین فاکتور شامل تاریخچه دمایی و الگوی شارژ ناشی می شود.»

بهینه سازی شارژ باتری به منظور کاهش فرسودگی باتری و بهبود طول عمر آن ازطریق کاهش زمان شارژ کامل آیفون شما طراحی شده است.

آیفون شما از یادگیری ماشینی تعبیه شده روی دستگاه برای آموختن الگوی شارژ روزانه شما استفاده می کند. در نتیجه، شارژ باتری بهینه شده تنها زمانی فعال می شود که آیفون شما پیش بینی می کند برای یک مدت زمان طولانی باید به کابل شارژ متصل باشد.

هدف این الگوریتم این است که اطمینان حاصل شود آیفون شما در صورت جدا کردن از شارژر کاملا شارژ باقی بماند. شما می توانید هر زمانی که بخواهید شارژ باتری بهینه شده را روشن یا خاموش کنید.

وقتی آن را روشن می کنید و فعال می شود، یک اعلان بر روی صفحه قفل ظاهر می شود که به شما می گوید آیفون چه زمانی به طور کامل شارژ خواهد شد. اگر سریع تر به شارژ کامل نیاز دارید، کافی است بر روی اعلان ضربه زده و آن را نگه دارید و سپس روی  Charge Now ضربه بزنید.

برای این که بهینه سازی شارژ باتری فعال شود، باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

Settings > Privacy & Security > Location Services > Location Services

Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services > System Customisation

Settings > Privacy & Security > Location Services > System Services > Signification Locations > Significant Locations

شما باید مطمئن شوید که iOS 13 یا بالاتر بر روی آیفون اجرا می شود. برای چک کردن نسخه iOS به Settings > General > Software Update بروید.

این ویژگی فورا شروع به کار نمی کند. اپل هشدار می دهد: «حداقل 14 روز طول می کشد تا شارژ باتری بهینه شده الگوی شارژ شما را یاد بگیرد، در نتیجه قبل از آن عملکرد آن را مشاهده نخواهید کرد.»

همچنین، آیفون شما باید حداقل 9 بار شارژ 5 ساعته یا بیشتر را در یک مکان مشخص پشت سر بگذارد تا بهینه سازی شارژ باتری وارد عمل شود. به هر حال بهتر است چک کنید که این تنظیمات فعال باشد زیرا سلامت کلی باتری آیفون را بهبود می بخشد. این بدان معنی است که مجبور نخواهید بود خیلی زود باتری گران قیمت را جایگزین کنید، زیرا باتری مدت زمان طولانی تری سالم باقی می ماند.

همچنین بخوانید: برای سلامت باتری گوشی آیفون چه کنیم

دیدگاهتان را بنویسید