اخبار تکنولوژی

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای آیفون، جان یک خانواده را نجات داد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۹ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اپل با معرفی قابلیت تماس اضطراری از طریق ماهواره در آیفون ۱۴، امکان تماس با مراکز امدادی را در مناطق بدون آنتن فراهم کرده است. این ویژگی تاکنون جان بسیاری را نجات داده و اخیرا جان یک خانواده را از آتش‌سوزی در جنگل نجات داد.

با شعله‌ور شدن ناگهانی آتش‌سوزی جنگلی، این خانواده در معرض خطر قرار گرفتند اما به دلیل نبود امکانات ارتباطی در جنگل نمی‌توانستند کمک بخواهند. خوشبختانه یکی از اعضای خانواده آیفون ۱۴ داشت و با استفاده از تماس اضطراری آن توانست امدادگران را مطلع کند.

هنگام استفاده از این قابلیت، آیفون ابتدا چند سؤال درباره وضعیت می‌پرسد و سپس به ماهواره متصل می‌شود که ممکن است چند دقیقه طول بکشد. سپس اطلاعات به مراکز امداد ارسال و متخصصان برای کمک وارد عمل می‌شوند.

تیم‌های امداد این ویژگی را تغییر مهمی می‌دانند که جان بسیاری را نجات داده است. اخیرا این قابلیت مردی را که با اتومبیل از صخره سقوط کرده بود، نجات داد. سال گذشته نیز دو زن گرفتار در کانادا با کمک آن نجات یافتند.

این ویژگی در آمریکا، کانادا و چند کشور اروپایی در دسترس است و تا زمانی که در محدوده پوشش ماهواره باشید، می‌توانید از طریق آیفون‌های ۱۴ به آن دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید