اخبار تکنولوژی

جدایی جک دورسی از هیات مدیره بلواسکای

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل سابق توییتر، از هیئت مدیره بلواسکای، رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین که او در راه‌اندازی آن نقش داشت، کناره‌گیری کرده است.

بلواسکای در دو پست ، از دورسی تشکر کرد و ضمن تأیید خروج وی از هیئت مدیره، اعلام کرد که در حال جستجو برای یک عضو جدید در هیئت مدیره است.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که یکی از کاربران در ایکس از دورسی پرسید آیا او هنوز در هیئت مدیره بلواسکای حضور دارد یا خیر، که دورسی بدون ارائه توضیح بیشتری، پاسخ «خیر» را داد.

جدایی دورسی از هیئت مدیره بلواسکای، پرسش‌هایی را در مورد آینده این رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین که قرار بود فضایی امن و متمرکز برای کاربران فراهم کند، ایجاد کرده است. بلواسکای اکنون در تلاش است تا جایگزینی برای دورسی در هیئت مدیره خود پیدا کند.

علیرغم جدایی دورسی، نه بلواسکای و نه خود او توضیحی در مورد دلایل و نحوه این تصمیم ارائه نکرده‌اند. در حال حاضر، هیئت مدیره بلواسکای دو عضو دیگر را در بر می‌گیرد: جی گرابر، مدیرعامل شرکت و جرمی میلر، مخترع پروتکل پیام‌رسانی XMPP.

دورسی در ابتدا در سال 2019 از بلواسکای به عنوان یک پروژه برای توسعه استاندارد متن باز رسانه‌های اجتماعی حمایت کرد. پس از کناره‌گیری از سمت مدیرعامل توییتر در سال 2022، او به هیئت مدیره بلواسکای پیوست. اما به نظر می‌رسد نقش فعالی در این شرکت نداشته است.

در یک مصاحبه اخیر، جی گرابر به طور ضمنی اشاره کرد که دورسی تنها گاه‌گاهی بازخوردهایی را ارائه می‌کرد و حضور چندانی در بلواسکای نداشت. پیش از این نیز، دورسی حساب کاربری خود در این پلتفرم را بسته بود.

دیدگاهتان را بنویسید