اخبار تکنولوژی

عضویت در بلواسکای از حالا به دعوت‌نامه نیاز ندارد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تقریبا یک سال از راه‌اندازی شبکه اجتماعی بلواسکای که در آن ثبت‌نام فقط با دعوت‌نامه امکان‌پذیر بود، می‌گذرد.

حالا این پلتفرم اعلام کرده که تمام کاربران می‌توانند بدون دعوت‌نامه در آن ثبت‌نام کنند. تاکنون بلواسکای حدود 3 میلیون کاربر جذب کرده اما حال با دسترسی عمومی، به طور جدی‌تری رقابت خود را با شبکه‌های اجتماعی بزرگ آغاز می‌کند. بلواسکای اعلام کرد رشد کنترل‌شده با دعوت‌نامه به آن‌ها کمک کرد تا امکانات مورد نیاز را برای کاربران فراهم کنند.

جی گرابر مدیرعامل بلواسکای در گفت‌وگو با بیزنس اینسایدر گفته که در سال گذشته زمان لازم را برای تکمیل زیرساخت‌ها و ظرفیت مدیریت محتوا فراهم کرده‌اند. او افزود در ادامه این ماه قابلیت Federation و برچسب‌گذاری توسط سومین شخص را رونمایی می‌کنند تا کاربران بتوانند سرویس‌های مدیریتی موردنظر خود را بکار بگیرند.

بلواسکای معتقد است کاربران می‌توانند خودشان انتخاب کنند، نه اینکه انتخاب به شرکت‌های خصوصی یا الگوریتم‌ها واگذار شود.

پروژه بلواسکای در سال ۲۰۱۹ توسط جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر آغاز شد. در آن زمان او انتظار داشت این پلتفرم تحت هدایت گرابر به پروتکل اجتماعی باز تبدیل شود و شاید توییتر از آن استفاده کند. در سال ۲۰۲۱ بلواسکای تبدیل به شرکت مستقل شد اما همچنان با توییتر همکاری مالی داشت تا اینکه پس از خرید توییتر توسط الان ماسک این همکاری قطع شد. حال بلواسکای و توییتر رقیب هستند و بسیاری از کاربران توییتر به دلیل جنجال‌های ایجادشده پس از ماسک، به بلواسکای مهاجرت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید