اخبار تکنولوژی

ژاپن اولین کاوشگر خود را به ماه فرستاد!

موشک H-2A ژاپنی همراه لندر ماه SLIM و تلسکوپ فضایی XRISM
نویسنده : تحریریه۱۶ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ماموریت های بلندپروازانه ژاپن در فضا و ارسال لندر ماه همراه با تلسکوپ فضایی قدرتمند اشعه ایکس، یک دستاورد بزرگ در حوزه فضاپیمایی است. شب گذشته، یک موشک H-2A ژاپنی به همراه لندر ماه SLIM و تلسکوپ فضایی XRISM از مرکز فضایی تانگشیما به فضا پرتاب شد. این ماموریت به دلیل شرایط آب و هوایی به تعویق افتاد و بعد از ۱۰ روز، انجام شد.

لندر ماه SLIM و تلسکوپ فضایی XRISM در کمتر از یک ساعت پس از پرتاب از زمین به مسیر خود رسیدند. برنامه ریزی شده است که SLIM بعد از چند ماه به عنوان نخستین کاوشگر ژاپنی روی ماه فرود آید. این کاوشگر به ماه برود تا فناوری های مورد نیاز برای کاوشگرهای ماه آینده را شناسایی کند. این پروژه به منظور کاهش وزن تجهیزات رصد و فرود بر روی سیاره های با منابع محدود انجام می شود.

موشک H-2A ژاپنی همراه لندر ماه SLIM و تلسکوپ فضایی XRISM

لندر ماه SLIM یک فضاپیمای کوچک با ابعاد ۲.۴ متر ارتفاع، ۲۷ متر طول و ۱.۷ متر عرض است. وزن این فضاپیما در هنگام پرتاب حدود ۷۰۰ کیلوگرم بود که ۷۰ درصد آن مربوط به سوخت است.

این ماموریت ها نشان می دهد که ژاپن در زمینه فضاپیمایی و کاوش فضایی پیشرو است و توانسته است در این حوزه پیشرفت های مهمی را به دست آورد. این دستاوردها به صنعت فضاپیمایی و کاوشگری در آینده کمک و امکان انجام ماموریت‌های بلندپروازانه‌تر را فراهم خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید