علم و دانش

قرمه سبزی خوردن یاسمین مقبلی در فضا

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۴ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فضانورد ایرانی‌تبار در ایستگاه فضایی، تصویری منتشر کرد که قرمه سبزی خوردن او را نشان می‌داد و این تصویر را با عنوان «نوش جان» در فضای مجازی منتشر کرد.

وی نوشت این هفته یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی یعنی قرمه سبزی را با همکارانش در ایستگاه فضایی میل کرد. همچنین در ادامه گفت، قرمه سبزی را با پلو خوردیم اما این بار خبری از ته دیگ نبود.طبق گفته فضانورد ایرانی‌الاصل، همکاران او از این غذا لذت برده‌اند.

ظاهرا مقبلی تمامی همکاران خود را برای صرف قرمه سبزی دعوت کرده بود و آن‌ها نیز از این غذای ایرانی لذت برده‌اند.

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی‌تبار ناسا است که مأموریتی چندماهه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی پشت سر می‌گذارد. پیش از این در راهپیمایی فضایی او و همکارش، یک کیسه ابزار گم شد اما مدتی بعد توسط دوربین در حال شناور بودن در فضا پیدا شد.

یاسمین مقبلی فارغ‌التحصیل MIT است و تجربه هزاران ساعت پرواز را دارد و در سال 2017 توسط ناسا برای کلاس فضانوردی انتخاب شد.

او دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی هوافضا و فناوری اطلاعات از ام‌آی‌تی و کارشناسی ارشد از مدرسه نیروی دریایی است. مقبلی بیش از 1500 ساعت پرواز با 25 هواپیمای مختلف دارد و از مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی فارغ‌التحصیل شده است.