اخبار خودرو

تحول اساسی لینکلن با تولید خودروهای برقی

تحول اساسی لینکلن با تولید خودروهای برقی
نویسنده : تحریریه۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شرکت خودروسازی لینکلن در آینده نزدیک تحول بزرگی را تجربه خواهد کرد، چرا که قصد دارد تمامی خودروهای خود را برقی کند.

این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که ابتدا تولید خودروی کورسیر متوقف شده و این مدل از خط تولید خارج می‌شود. همچنین آویاتور جای خود را به یک مدل برقی خواهد داد. اولین خودروی برقی لینکلن، یک کراس اوور سه ردیفه، در سال 2025 روانه بازار می‌شود.

پیش‌تر، خودروی کانسپت استار به عنوان نمونه اولیه طراحی آینده خودروهای برقی لینکلن معرفی شده بود. این خودرو طراحی منحصربفرد و مجللی دارد و فضای داخلی آن نیز مدرن و آینده نگر است.

هنوز جزئیات فنی در مورد اولین محصول برقی لینکلن مشخص نیست، اما احتمالا از دو موتور برقی فورد مک-آی با توان خروجی 480 اسب بخار و باتری 98.8 کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد.

در سال 2020 لینکلن اعلام کرده بود که در حال همکاری با شرکت ریویان برای تولید خودرویی برقی مبتنی بر شاسی این شرکت است، اما چند ماه بعد به دلیل بحران کرونا این برنامه لغو شد. با این حال، برنامه الکتریکی سازی لینکلن همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش‌ها، مدل کورسیر در سال 2025 متوقف می‌شود. این خودرو با قیمت پایه 38 هزار دلار، ارزان‌ترین خودروی لینکلن است. مدل ناویگیتور نیز قرار است در نیمه اول سال آینده طراحی مجدد شود، اما فعلا لینکلن برنامه‌ای برای برقی کردن آن ندارد.

طبق برنامه ریزی انجام شده، لینکلن قصد دارد تا سال 2026 چهار خودروی برقی تولید کند.

از سوی دیگر، خودروی برقی کادیلاک IQ با توان 750 اسب بخار و برد حرکتی حدود 450 کیلومتر رونمایی شده است، اما لینکلن هنوز پاسخ مناسبی برای رقابت با این خودرو نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید