اخبار خودرو

چین از اولین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد رونمایی کرد

چین از اولین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد رونمایی می‌کند
نویسنده : تحریریه۲۷ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

شرکت خودروسازی چینی IM Motors که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه غول خودروسازی SAIC است، از نخستین خودروی برقی جهان مجهز به باتری حالت جامد رونمایی کرده است. این محصول جدید با نام IM L6 معرفی شده و نقطه عطفی در صنعت خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود.

باتری‌های حالت جامد به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد خود مانند ایمنی و چگالی انرژی بالاتر، راهگشای اصلی افزایش برد و قابلیت جابجایی خودروهای برقی محسوب می شوند. IM L6 با بهره‌گیری از این فناوری پیشرفته، برد بسیار بالای 1000 کیلومتر را بر اساس چرخه آزمون CLTC ارائه می‌کند که رکوردی بی‌سابقه در میان خودروهای الکتریکی است.

این سدان الکتریکی با طراحی آیرودینامیک و خطوط باریک بدنه، ضمن زیبایی ظاهری، مصرف انرژی بهینه‌ای نیز خواهد داشت. IM L6 با شارژر فوق سریع 400 کیلوواتی همراه است که امکان شارژ سریع باتری را فراهم می‌آورد. باتری این خودرو ظرفیت 130 کیلووات ساعت دارد.

IM L6 در سه تیپ مکس (استاندارد)، عملکرد بالا و لایت-یر مکس با قیمت بین 230 تا 384 هزار یوان چین (معادل 36,300 پوند یا حدود 3 میلیارد تومان) عرضه خواهد شد. این محصول جدید می‌تواند گامی مهم در تحقق خودروهای پاک و با برد بالا به شمار رود.

دیدگاهتان را بنویسید